Spis treści

Czym są mapy Google?


Mapy Google są narzędziem od firmy Google, które dają możliwość oglądania tras, map, terenów, powierzchni z różnych stron świata. Służą zarówno do poszukiwania określonych lokalizacji, jak i znalezienia interesujących nas miejsc po wybranych filtrach. Zostały zainicjowane przez firmę Google w 2005 r.

Dzięki mapom Google w nim w łatwy sposób można wyznaczyć trasę z punktu A do B oraz zaplanować przebieg naszej podróży. Na stronie internetowej służą do tego, aby skrócić drogę użytkownika do nawigacji do siedziby firmy, a także, aby pokazać na mapie, gdzie dokładnie się znajdujemy – oszczędzamy użytkownikowi w ten sposób nadmiernego przeklikiwania się przez kolejne strony i zatrzymujemy jego uwagę na naszej witrynie.

Sam profil w Google Moja Firma wspiera nie tylko pozytywne doświadczenia użytkownika, ale również pozycjonowanie strony internetowej. Dobrze wpływa na SEO lokalne, często odpowiadając na frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników z włączoną lokalizacją na urządzeniu.

Jak widać, mapy Google to bardzo przydatne narzędzie, które można wykorzystywać na różnych poziomach marketingu internetowego.

mapa google na stronie

Dlaczego warto umieścić mapę Google na stronie?


  • Informuje ona klienta w łatwy i przejrzysty sposób o siedzibie firmy
  • Lokalizacja może zostać umieszczona we wpisie blogowym
  • Zwiększa widoczność w wynikach wyszukiwania
  • Klient w łatwy sposób może wystawić opinie
  • Sprawia, że użytkownik dłużej zatrzymuje się na obecnie wyświetlanej witrynie

Sposoby umieszczenia mapy Google na stronie


Obecnie wyróżniamy dwa sposoby na umieszczenie mapy Google na stronie:

  1. iFrame
  2. Google Maps API

Jeśli nie jesteś programistą, zalecamy wybranie pierwszego sposobu. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Przeczytaj opisy poniżej:

iFrame

Komponent iFrame jest generowany za pomocą tagów html. Nie musimy tworzyć konta Google (dzięki czemu nie musimy podawać danych z karty), a jedynie wygenerować kod. Chcąc to zrobić, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszki na tag, a następnie przekopiowany iFrame wkleić u siebie na stronie.

Google Maps API

W tym przypadku w pierwszej kolejności należy utworzyć konto Google, wybrać odpowiednią płatność, a następnie wygenerować API. O tym, jak to zrobić, pisaliśmyw artykule Opłaty za Google Maps dla firm - jak założyć konto rozliczeniowe?

Wybrana opcja jest bardziej zoptymalizowana pod kątem programistycznym, a także bardziej przyjazna dla przeglądarek. Jeśli zastanawiasz się, jaką opcję wybrać w przypadku strony postawionej na CMS WordPress, małą wskazówką od nas jest pobranie wtyczki WP Google Maps.

mapa google wtyczna do wordpressa

(źródło: WordPress)

Jakie są najczęściej występujące problemy z mapką Google i jak je rozwiązać?


Problem we wskaźnikiem trasy

Problem występuje głównie w aplikacjach mobilnych.

  • Rozwiązanie: Uaktualnij swój system operacyjny.

Nieprawidłowo skonfigurowana mapa Google

  • Rozwiązanie: Jeśli Twoja mapa była tworzona za pomocą Google API, wybierz strefę logowania i upewnij się, że przepisałeś prawidłowo API oraz wdrożyłeś odpowiednią nazwę domeny.

SnazzyMaps

Widget najczęściej używany w CMS WordPress, pozwala na wybranie dowolnego szablonu mapy.

  • Rozwiązanie: Jeśli Twoja mapa się nie wyświetla, skopiuj ponownie tagi iFrame, a następnie upewnij się, czy opłaciłeś API.

Strona nie może być ponownie wczytana przez Google

  • Rozwiązanie: Błąd ten wynika prawdopodobnie ze zmian wprowadzonych przez Google w 2018 r. Zmiana dotyczy przekroczenia limitu darmowych wyświetleń na stronie. Jeśli chcesz rozwiązać ten problem, musisz skonfigurować płatność w koncie Google.

Dodatkowa porada do wszystkich wyżej wspomnianych rozwiązań: czasem warto wyczyścić pamięć podręczną strony.

Kto pomoże Ci rozwiązać problemy z mapką Google?


Jeśli czujesz, że każde z tych rozwiązań przerasta Twoje umiejętności zarządzania stroną - zwróć się do twórcy strony lub do innej firmy zajmującej się kodowaniem stron internetowych. Profesjonaliści wskażą Ci, które z powyższych działań należy zastosować i zaimplementują odpowiednie działania po wcześniejszej wycenie.

W tej kwestii chętnie pomoże nasza agencja SEO/SEM. Przy okazji możemy również zaproponować skuteczne pozycjonowanie Twojej strony. Zapraszamy do kontaktu!

wyceń pozycjonowanie strony internetowej