Spis treści
- Czym są mapy Google?
- Dlaczego warto umieścić mapę Google na stronie?
- Sposoby umieszczenia mapy Google na stronie
- Jakie są najczęściej występujące problemy z mapką Google i jak je rozwiązać?
- Kto pomoże Ci rozwiązać problemy z mapką Google?
Czym są mapy Google?
Mapy Google są narzędziem od firmy Google, które dają możliwość oglądania tras, map, terenów, powierzchni z różnych stron świata. Służą zarówno do poszukiwania określonych lokalizacji, jak i znalezienia interesujących nas miejsc po wybranych filtrach. Zostały zainicjowane przez firmę Google w 2005 r.
Dzięki mapom Google w nim w łatwy sposób można wyznaczyć trasę z punktu A do B oraz zaplanować przebieg naszej podróży. Na stronie internetowej służą do tego, aby skrócić drogę użytkownika do nawigacji do siedziby firmy, a także, aby pokazać na mapie, gdzie dokładnie się znajdujemy – oszczędzamy użytkownikowi w ten sposób nadmiernego przeklikiwania się przez kolejne strony i zatrzymujemy jego uwagę na naszej witrynie.
Sam profil w Google Moja Firma wspiera nie tylko pozytywne doświadczenia użytkownika, ale również pozycjonowanie strony internetowej. Dobrze wpływa na SEO lokalne, często odpowiadając na frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników z włączoną lokalizacją na urządzeniu.
Jak widać, mapy Google to bardzo przydatne narzędzie, które można wykorzystywać na różnych poziomach marketingu internetowego.
Dlaczego warto umieścić mapę Google na stronie?
- Informuje ona klienta w łatwy i przejrzysty sposób o siedzibie firmy
- Lokalizacja może zostać umieszczona we wpisie blogowym
- Zwiększa widoczność w wynikach wyszukiwania
- Klient w łatwy sposób może wystawić opinie
- Sprawia, że użytkownik dłużej zatrzymuje się na obecnie wyświetlanej witrynie
Sposoby umieszczenia mapy Google na stronie
Obecnie wyróżniamy dwa sposoby na umieszczenie mapy Google na stronie:
- iFrame
- Google Maps API
Jeśli nie jesteś programistą, zalecamy wybranie pierwszego sposobu. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Przeczytaj opisy poniżej:
iFrame
Komponent iFrame jest generowany za pomocą tagów html. Nie musimy tworzyć konta Google (dzięki czemu nie musimy podawać danych z karty), a jedynie wygenerować kod. Chcąc to zrobić, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszki na tag, a następnie przekopiowany iFrame wkleić u siebie na stronie.
Google Maps API
W tym przypadku w pierwszej kolejności należy utworzyć konto Google, wybrać odpowiednią płatność, a następnie wygenerować API. O tym, jak to zrobić, pisaliśmyw artykule Opłaty za Google Maps dla firm - jak założyć konto rozliczeniowe?
Wybrana opcja jest bardziej zoptymalizowana pod kątem programistycznym, a także bardziej przyjazna dla przeglądarek. Jeśli zastanawiasz się, jaką opcję wybrać w przypadku strony postawionej na CMS WordPress, małą wskazówką od nas jest pobranie wtyczki WP Google Maps.
(źródło: WordPress)
Jakie są najczęściej występujące problemy z mapką Google i jak je rozwiązać?
Problem we wskaźnikiem trasy
Problem występuje głównie w aplikacjach mobilnych.
- Rozwiązanie: Uaktualnij swój system operacyjny.
Nieprawidłowo skonfigurowana mapa Google
- Rozwiązanie: Jeśli Twoja mapa była tworzona za pomocą Google API, wybierz strefę logowania i upewnij się, że przepisałeś prawidłowo API oraz wdrożyłeś odpowiednią nazwę domeny.
SnazzyMaps
Widget najczęściej używany w CMS WordPress, pozwala na wybranie dowolnego szablonu mapy.
- Rozwiązanie: Jeśli Twoja mapa się nie wyświetla, skopiuj ponownie tagi iFrame, a następnie upewnij się, czy opłaciłeś API.
Strona nie może być ponownie wczytana przez Google
- Rozwiązanie: Błąd ten wynika prawdopodobnie ze zmian wprowadzonych przez Google w 2018 r. Zmiana dotyczy przekroczenia limitu darmowych wyświetleń na stronie. Jeśli chcesz rozwiązać ten problem, musisz skonfigurować płatność w koncie Google.
Dodatkowa porada do wszystkich wyżej wspomnianych rozwiązań: czasem warto wyczyścić pamięć podręczną strony.
Kto pomoże Ci rozwiązać problemy z mapką Google?
Jeśli czujesz, że każde z tych rozwiązań przerasta Twoje umiejętności zarządzania stroną - zwróć się do twórcy strony lub do innej firmy zajmującej się kodowaniem stron internetowych. Profesjonaliści wskażą Ci, które z powyższych działań należy zastosować i zaimplementują odpowiednie działania po wcześniejszej wycenie.
W tej kwestii chętnie pomoże nasza agencja SEO/SEM. Przy okazji możemy również zaproponować skuteczne pozycjonowanie Twojej strony. Zapraszamy do kontaktu!