Jakie zalety dla e-commerce ma prowadzenie aukcji na Allegro?


Allegro to obecnie najbardziej rozpoznawalny portal aukcyjny w Polsce. W 2020 roku Allegro znalazło się on na liście 10 największych platform związanych z e-commerce na świecie, z miesięczną liczbą odwiedzin tylko nieznacznie mniejszą niż Tmall czy Shopee. Co więcej, część użytkowników, zanim zacznie szukać produktu, który zamierza kupić w Google, wchodzi na Allegro. W związku z tym, główną zaletą pozycjonowania na opisywanym portalu jest możliwość dotarcia do dużej liczby użytkowników zainteresowanych oferowanymi produktami, co z kolei przekłada się na większą sprzedaż.

Plus sprzedaży na Allegro to także fakt, że samo tworzenie aukcji jest stosunkowo proste i nie stwarza problemów nawet osobom, które wcześniej nie prowadziły własnego sklepu internetowego. Dla wielu kupujących opisywany portal jest także bezpieczny. Jeśli zauważą oni, że dana firma sprzedaje poprzez Allegro, mogą chętniej zdecydować się na skorzystanie z jej oferty.

Tworzenie atrakcyjnych dla użytkowników aukcji może pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności danej marki. Warto także zaznaczyć, że choć obecnie swoje produkty na portalu sprzedają często znane firmy, Allegro jest otwarte również na mniejszych przedsiębiorców. W związku z tym niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności czy wielkości firmy można rozpocząć pozycjonowanie na Allegro.

Zalety tworzenia aukcji na Allegro to:

  • dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • możliwość zwiększenia sprzedaży.

Zadowolenie klientów i pozytywne oceny jako istotna część pozycjonowania Allegro


Domyślnym sposobem sortowania wyświetlanych na Allegro produktów jest trafność. Jak działają algorytmy, które decydują o tym, jakie aukcje mają znajdować się na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania? Oceniają one przede wszystkim samego sprzedającego. Istotne są głównie:

  • oceny, jakie sprzedający otrzymał od klientów,
  • jakość obsługi klienta,
  • sposób realizowania zamówień,
  • ewentualne naruszenia regulaminu przez sprzedającego.

Allegro dba o to, aby zapewnić kupującemu jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Dobrze ocenione są oferty od osób zakwalifikowanych do programu Super Sprzedawca, czyli znajdujących się w grupie najlepszych kont zakładających aukcje na Allegro. W wynikach wyszukiwania znacznie wyżej można znaleźć produkty oferowane przez osoby, które mają dużą liczbę pozytywnych opinii, a przy tym, jak najmniej negatywnych.

Chcąc, aby stworzone aukcje na Allegro zajmowały jak najwyższe pozycje, warto również starać się szybko odpisywać na wiadomości od użytkowników. Wpłynie to pozytywnie na pozycjonowanie, a przy tym, pozwoli na zyskanie sympatii klientów, z których większość bez wątpienia doceni to, że nie musiało długo oczekiwać na odpowiedź na nurtujące ich pytania. Istotną częścią obsługi klienta jest również terminowość wysyłania paczek. Warto zatroszczyć się o to, aby każdy z zamówionych na aukcji przedmiotów dotarł do nabywcy na czas.

pozycjonowanie allegro

Warto także pamiętać, że oprócz wystawienia komentarza, użytkownicy mogą również ocenić koszt dostawy oraz zgodność oferowanych produktów z ich opisami, co też ma wpływ na pozycję pozostałych aukcji danego sprzedającego w wynikach wyszukiwania. W związku z tym, planując pozycjonowanie na Allegro, należy przede wszystkim zadbać o to, aby klienci kupujący poszczególne produkty w serwisie byli zadowoleni z obsługi, a także chętnie polecali sprzedającego innym kupującym.

Pozycjonowanie Allegro – jak stworzyć atrakcyjną dla użytkowników aukcję?


Planując nową aukcję, trzeba zadbać o to, aby była ona interesująca dla użytkowników. Wyżej w wynikach wyszukiwania znajdują się często kupowane produkty. Jeśli użytkownicy odwiedzają daną aukcję, jednak nie dodają produktu do koszyka – może być ona wyświetlana na dalszych stronach.

Tworząc aukcję, w tytule należy zawrzeć słowa, jakich potencjalny klient mógł użyć podczas wyszukiwania danego produktu. Zwiększy to prawdopodobieństwo wyświetlenia danej oferty zainteresowanym nią osobom. Niezwykle istotne jest także wybranie dla sprzedawanej rzeczy odpowiedniej kategorii. W innym przypadku na określoną aukcję mogą trafić osoby zainteresowane kupnem zupełnie innego produktu.

Algorytmy Google zwracają też uwagę na to, czy sprzedawca wypełnił specyfikację produktu. Warto podać jak najwięcej danych na temat oferowanej rzeczy, ponieważ będzie to nie tylko istotne z punktu widzenia użytkownika, lecz także da szansę na znalezienie się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wpływ na pozycjonowanie na Allegro ma również liczba oferowanych form dostawy. Warto podać jak najwięcej możliwości tak, aby użytkownik mógł wybrać opcję najbardziej dopasowaną do jego potrzeb.

Dla atrakcyjności oferty ważna jest także miniaturka aukcji. Dobrze wybrać wyraźne zdjęcie, które przedstawia oferowany przedmiot. Co więcej, wielu użytkowników chce przeczytać opis sprzedawanego produktu, dlatego należy zadbać również o jego treść. Dzięki przedstawionym działaniom prawdopodobnie więcej osób zdecyduje się na wejście na daną aukcję, co z kolei może przyczynić się do zwiększenia efektów pozycjonowania na Allegro.

Jakość mojej sprzedaży – jak monitorować swoją sprzedaż na Allegro?


Allegro pozwala też na monitorowanie swojej pozycji jako sprzedawcy za pomocą panelu „Jakość mojej sprzedaży”. Dzięki niemu możliwe jest nie tylko sprawdzenie, które obszary działania wymagają poprawy i co przynosi największe korzyści, lecz także monitorowanie tego, jak wypada się w porównaniu z innymi osobami umieszczającymi swoje oferty na Allegro.

jakość mojej sprzedaży allegro

Planując pozycjonowanie swoich ofert umieszczonych w serwisie, dobrze regularnie odwiedzać wspomniany panel. Dodatkową korzyść stanowi również fakt, że w zakładce tej znajduje się wiele ciekawych rad, które mogą pomóc w dostosowaniu swoich działań do kupujących, a co za tym idzie – podniesienia pozycji swoich aukcji w wynikach wyszukiwania.

Czym jest Allegro Ads i czy warto z niego korzystać?


Allegro Ads to forma reklamy, dostępna do wykupienia w serwisie. Wraz z działaniami związanymi z pozycjonowaniem, zdecydowanie się na tę formę promocji może jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż określonych produktów. Oferty sponsorowane wyświetlają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania przed i po innych aukcjach. Część z nich może również być pomiędzy poszczególnymi ofertami.

Takie rozwiązanie zazwyczaj sprawia, że większa liczba użytkowników zwraca uwagę na daną aukcję. Allegro Ads jest stosunkowo łatwe w obsłudze oraz pozwala na dostęp do statystyk, dzięki którym można ocenić, czy prowadzona kampania przynosi oczekiwane zyski.

płatne pozycjonowanie allegro ads

Warto jednak pamiętać o tym, że stworzenie kampanii nie zastąpi pozycjonowania. Nawet decydując się na reklamowanie swoich ofert przy pomocy Allegro Ads, należy zadbać o odpowiedni opis oraz tytuł aukcji, a także zawsze starać się dostosowywać swoje działania do klientów tak, aby byli oni zadowoleni z jakości obsługi.

Pozycjonowanie na Allegro – o czym należy pamiętać?


Pozycjonowanie aukcji Allegro może przynieść wiele zysków. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby w swojej ofercie nie kopiować tekstów, które zostały wcześniej opublikowane na stronie internetowej przedsiębiorstwa. W takich sytuacjach może zdarzyć się, że algorytm Google oceni domenę Allegro jako silniejszą, przez co witryna firmy zostanie uznana za duplikat, ponieważ może to doprowadzić do znacznego spadku jej pozycji w Google. W związku z tym, tworząc treści zarówno na swoją stronę, jak i na aukcje, warto zadbać, aby były one oryginalne.

Planując wdrożenie działań mających na celu zyskanie wyższych pozycji ze względu na trafność na Allegro, warto skorzystać z porad doświadczonych specjalistów zatrudnionych w profesjonalnej agencji SEO. Nie tylko mogą oni zająć się skutecznym pozycjonowaniem strony danej firmy, lecz także pomóc w zwiększeniu współczynnika sprzedaży na Allegro.

FAQ:

1. Co daje pozycjonowanie aukcji na Allegro?

Pozycjonowanie oferty na Allegro zwiększa się szansę na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów, a co za tym idzie – na wzrost sprzedaży. Dzięki tego rodzaju działaniom, dana firma może być również bardziej rozpoznawalna na rynku i zyskać zaufanie użytkowników.

2. Jakie czynniki bierze pod uwagę algorytm Allegro podczas oceniania aukcji?

Ocenie algorytmu podlegają sprzedawcy oraz to, w jaki sposób przygotowane są ich aukcję i ilu użytkowników decyduje się na zakup określonego produktu.

3. Czy tworzenie aukcji na Allegro może w jakiś sposób zagrażać pozycji danej firmy w wyszukiwarce Google?

Aukcje na Allegro mogą być dobrym sposobem na dotarcie do dużej liczby klientów i wspomóc działania na stronie, jednak tylko pod warunkiem, że umieszczone w ich treści teksy nie będą duplikatem oferty umieszczonej na stronie internetowej danej firmy.

(Źródła zdjęć: about.allegro.eu oraz allegro.pl)