Pozycjonowanie restauracji – dlaczego warto?


Obecnie restauracje można spotkać zarówno w centrach dużych miast, jak i na ich obrzeżach, czy też w mniejszych miejscowościach. Żaden lokal nie może jednak funkcjonować bez klientów. W związku z tym warto wdrożyć działania, które mogą pomóc w dotarciu do nich. Znaczna liczba osób szuka w internecie informacji na temat tego, gdzie mogą zjeść, co oznacza, że dobrym sposobem na zyskanie nowych klientów jest zadbanie o wizerunek restauracji w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu możliwe staje się dotarcie do większej liczby osób, które mogą odwiedzić lokal.

Dzięki stworzeniu witryny można przedstawić swoje menu czy pokazać, jak wygląda wnętrze restauracji, co często potrafi przekonać użytkowników do odwiedzenia lokalu. Zrobienie profesjonalnej strony internetowej to także doskonały sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji. Wiele osób przychylniej spojrzy na lokal mający profesjonalną witrynę niż na miejsce, o którym trudno znaleźć informacje w internecie.

pozycjonowanie restauracji

Nawet jeśli strona nie wpłynie bezpośrednio na to, że ktoś złoży zamówienie w restauracji, może sprawić, że dany lokal będzie bardziej rozpoznawalny oraz np. za jakiś czas, gdy osoba, która wcześniej była na stronie, minie szyld lokalu, zwróci na niego uwagę i zatrzyma się tam na lunch czy kolację.

Podstawowe zalety, jakie ma pozycjonowanie restauracji:

  • dotarcie do potencjalnych klientów i zachęcenie ich do odwiedzenia lokalu,
  • zyskanie większej rozpoznawalności,
  • wyróżnienie się na tle konkurencji.

Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania restauracji?


Pozycjonowanie witryny restauracji, podobnie jak w przypadku planowania wdrożenia działań SEO na innych stronach, warto zacząć od analizy konkurencji. Często to właśnie na tych stronach można znaleźć frazy, które warto również wykorzystać u siebie. W przypadku promocji restauracji dobrze również postawić na pozycjonowanie lokalne. Dzięki niemu dotarcie do osób mogących faktycznie przyjść do danego lokalu będzie znacznie prostsze. Dobrze też mieć na uwadze, że w przypadku wpisania w Google frazy „kebab Bydgoszcz” prawdopodobnie najpierw wyszukiwarka wyświetli popularne portale oferujące dostawę jedzenia do domu.

Jeżeli dana strona internetowa ma się wyświetlać na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania, warto postawić na pozycjonowanie restauracji za pomocą fraz z długiego ogona, które sprawią, że witryna będzie widoczna po wpisaniu w Google szczegółowych słów kluczowych. W związku z tym, planując, co ma znaleźć się w contencie opublikowanym na stronie www, dobrze dokładnie określić rodzaj serwowanej kuchni, dzielnicę, w której działa restauracja, a nawet, podać najczęściej wyszukiwane przez użytkowników potrawy oferowane w danym lokalu. Przykładami tego rodzaju fraz mogą być:

  • kuchnia włoska Warszawa Bemowo,
  • kebab z falafelem Bydgoszcz Stary Rynek,
  • spaghetti carbonara Poznań Piątkowo.

słowa kluczowe w seo restauracji

Optymalizacja kodu strony a pozycjonowanie strony www restauracji


Podczas pozycjonowania strony www należy zatroszczyć się o to, aby jej kod odpowiadał wymaganiom stawianym przez algorytmy Google oraz samych użytkowników. Tworząc witrynę restauracji, trzeba pamiętać też o tym, że musi być ona czytelna. Możliwość komfortowego poruszania się po menu, wskazówkach dojazdu czy innych podstronach sprawi, że potencjalny klient chętniej przyjdzie do lokalu i zamówi jedzenie.

Ważne jest również to, aby dana witryna była wyświetlana w jak najkrótszym czasie. Zbyt długie ładowanie strony może być niekorzystne nie tylko ze względu na to, że strona internetowa nie znajdzie się na wysokich pozycjach, lecz także z uwagi na fakt, że wielu użytkowników nie będzie czekać na jej poprawne załadowanie, co z kolei prawdopodobnie zwiększy współczynnik odrzuceń.

Optymalizując kod strony www, należy również zwrócić uwagę na to, aby nie pozostawić żadnych niedziałających lub nieaktualnych podstron oraz unikać zjawiska duplikowania treści, przez co wyszukiwarka Google mogłaby negatywnie ocenić daną witrynę. Dobrze w takim przypadku zadbać o prawidłowe przekierowania 303.

W kodzie strony restauracji zawarte są meta tagi, które, odpowiednio skonstruowane też mogą przyczynić się do zwiększenia ruchu na witrynie punktu gastronomicznego. To od nich również zależy, jak dana witryna będzie wyświetlana w wyszukiwarce. Pozycjonując stronę, należy stworzyć zachęcające do jej odwiedzenia tytuł oraz opis, w którym znajdzie się tzw. wezwanie do działania.

Dostosowanie strony restauracji do urządzeń mobilnych – o tym należy pamiętać


Podczas pozycjonowania strony restauracji ważne jest także, aby dostosować witrynę do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Znaczna liczba osób szuka lokali gastronomicznych za pomocą telefonów. Jest to związane m.in. z tym że wielu użytkowników szuka miejsca, w którym mogłoby zjeść, będąc poza domem lub w trakcie wykonywania innych czynności.

Jeśli użytkownicy wejdą na stronę, która będzie wyglądać nieestetycznie, a poruszanie po niej okaże się niekomfortowe, prawdopodobnie szybko ją opuszczą i nie odwiedzą danego lokalu. Co więcej, Google również używa indeksowania mobilnego. W związku z tym dostosowanie strony do tabletów czy smartfonów przyczyni się prawdopodobnie też do tego, że wzrośnie widoczność danej strony internetowej.

Odpowiedni content jako szansa na zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania


Chcąc, aby działania SEO przyniosły oczekiwane skutki, należy zadbać również o content umieszczony na danej stronie restauracji . Ważne są zarówno publikowane treści, jak i zdjęcia czy filmy. Przede wszystkim, warto w ciekawy sposób przedstawić swój lokal oraz ofertę. Jedną z najważniejszych podstron każdej witryny restauracji jest zakładka z menu. Opisy dań powinny być jasne dla użytkowników tak, aby nie musieli oni zastanawiać się, czym są oferowane potrawy.

Warto także zatroszczyć się o oznaczenie propozycji stworzonych z myślą o klientach unikających w swojej diecie określonych składników, jeśli ma się takie w ofercie. W ten sposób można zachęcić do odwiedzin swojej restauracji osoby na diecie roślinnej, unikające glutenu czy laktozy.

Istotne jest także umieszczenie na stronie podstawowych informacji, których mogą szukać potencjalni klienci. Są to:

  • godziny otwarcia lokalu,
  • możliwość zarezerwowania stolika,
  • dostępne formy płatności,
  • informacje dotyczące możliwości zamówienia jedzenia na wynos i/lub z dowozem,
  • sposoby kontaktu z restauracją (numer telefonu, mail, social media),
  • informacje o parkingu przed restauracją.

Można także zdecydować się na prowadzenie bloga gastronomicznego, na którym publikowane będą treści dotyczącej samej restauracji, jak i np. ciekawostki na temat oferowanej kuchni. Trzeba również pamiętać o tym, aby umieścić na stronie zdjęcia dostępnych dań oraz fotografie przedstawiające wnętrze restauracji, ponieważ mogą one skutecznie zachęcić do odwiedzenia danej restauracji.

Google Moja Firma – ważny element pozycjonowania restauracji


Do zwiększenia ruchu na stronie przyczynić może się również stworzenie konta Google Moja Firma i pozycjonowanie lokalu w Google Maps. Dzięki temu, że dana restauracja jest na mapach wyszukiwarki, istnieje większe prawdopodobieństwo, że ktoś, szukając lokali gastronomicznych w okolicy znajdzie informacje na temat danego miejsca i postanowi je odwiedzić lub zapoznać się z jego stroną internetową.

Profil Google Moja Firma w podstawowej wersji powinien zawierać takie informacje jak:

  • godziny otwarcia,
  • adres restauracji,
  • link do jej strony internetowej (tak, aby użytkownik mógł ją od razu znaleźć).

W profilu Google Moja Firma podobnie jak na samej stronie dobrze umieścić zdjęcia samej restauracji oraz dostępnych w niej dań. Dodanie profilu do Google Maps to także wskazówka dla użytkowników, jak mają dojechać do danego lokalu. Warto również zauważyć, że na profilu Google Moja Firma użytkownicy mogą dodawać swoje opinie.

Dlaczego warto zadbać o pozytywne opinie gości restauracji?


Użytkownicy zarówno w Google, jak i innych serwisach często dzielą się swoimi opiniami dotyczącymi zamówionych dań, obsługi klienta czy wyglądu lokalu, w którym mieli okazję zjeść. Pozytywne komentarze czy zyskanie wielu gwiazdek może skutecznie zachęcić inne osoby do skorzystania z usług danego lokalu, z kolei negatywne – zniechęcić. Jeżeli na temat danej restauracji pojawią się nieprzychylne opinie, warto na nie odpowiadać i wyjaśniać z klientami nieprzyjemne dla nich sytuacje, które miały miejsce w lokalu. Może to pomóc w poprawieniu wizerunku danego miejsca. Z kolei wiadomości wulgarne czy nieprawdziwe można usunąć.

O czym jeszcze warto pamiętać podczas pozycjonowania restauracji?


Pozycjonowanie restauracji to proces ciągły. Pożądane efekty prawdopodobnie nie pojawią się od razu, jednak regularnie prowadzone działania SEO mogą pomóc w zdobyciu wyższych pozycji w Google. Oprócz pozycjonowania strony internetowej oraz stworzenia profilu w Google Maps warto także stworzyć konta danego miejsca w mediach społecznościowych. Facebook, Instagram czy TikTok pozwolą na dotarcie do jeszcze większej liczby klientów.

Jeśli chce się, aby działania SEO były przeprowadzone profesjonalnie, warto zlecić to zadanie pozycjonerom zatrudnionym w agencji SXO, którzy na podstawie swojego doświadczenia oraz zdobytej wiedzy mogą zaplanować skuteczną optymalizację stronę i zadbać o publikowany na niej content.

wyceń pozycjonowanie strony restauracji

FAQ:

1. Jakich słów kluczowych używać podczas pozycjonowania strony restauracji?

Pozycjonując stronę danego miejsca, dobrze postawić na frazy z długiego ogona, dokładnie określające zarówno serwowaną kuchnię, jak i lokalizację restauracji.

2. Dlaczego warto zadbać o responsywność strony internetowej restauracji?

Dostosowanie witryny restauracji do telefonów komórkowych jest wygodne dla użytkowników i może przyczynić się do zyskania wyższej pozycji strony w Google.

3. Czym jest profil restauracji w Google Maps?

Profil restauracji w Google Moja Firma jest wizytówką danego miejsca w Google. Dzięki niemu użytkownicy mogą sprawdzić, w jakich godzinach otwarta jest restauracja, gdzie się znajduje oraz przejść na jej stronę internetową.