Spis treści

Czy warto zdecydować się na pozycjonowanie strony w Niemczech?

Obecnie Niemcy stanowią jeden z największych rynków. Pomimo pandemii COVID-19 w 2020 roku udział zachodnich sąsiadów w eksporcie Polski wzrósł aż o 0,9% i wynosił w okresie od stycznia do listopada 28,8% (źródło: stat.gov). Dane te stanowią istotny argument przemawiający za zainwestowaniem w profesjonalne pozycjonowanie stron w Niemczech. Odpowiednia optymalizacja strony pod kątem SEO w sąsiednim państwie pomoże Ci w pozyskaniu wielu nowych klientów, którzy są zainteresowani polskimi produktami. Dotyczy to również sytuacji, gdy już działasz na niemieckim rynku i chcesz tam rozwijać swój biznes.

Należy również pamiętać o tym, że rozwinięcie działalności na inny rynek niż Polski pozwala marce zdobyć większą rozpoznawalność na świecie. Im łatwiej potencjalnym klientom dotrzeć do Twojej oferty, tym więcej z nich zdecyduje się na zakup. Co więcej, ze względu na bliskość tego kraju kwestie związane m.in. z wysyłką zamówień nie powinny stanowić problemu. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że pozycjonowanie w Niemczech nie przebiega tak samo, jak optymalizacja strony pod kątem SEO w Polsce. Jest to związane z innym typem odbiorcy oraz koniecznością dostosowania się do jego potrzeb i oczekiwań.

Od czego zacząć pozycjonowanie strony w Niemczech?

Przed rozpoczęciem pozycjonowania w Niemczech należy dokładnie poznać odbiorcę swoich treści. Musisz pamiętać o tym, że osoby mieszkające w sąsiednim państwie prawdopodobnie mają odmienne oczekiwania oraz potrzeby od mieszkańców Polski. Pomimo bliskości geograficznej, inne są też trendy panujące w Niemczech. Jest to ważne podczas tworzenia treści, które mają zainteresować Twoich potencjalnych klientów z zagranicy.

seo w Niemczech i Polsce

(źródło: Google Trends, stan na 22.02.2021 r.)

Ponadto, zanim zaczniesz optymalizować witrynę pod kątem SEO, powinieneś dokonać również dokładnej analizy i oceny działań konkurencji.

W profesjonalnych narzędziach i na niemieckich stronach marek stanowiących Twoją konkurencję znajdziesz także słowa kluczowe niezbędne do odpowiedniego zoptymalizowania strony. Nie warto dosłownie tłumaczyć popularnych fraz w Polsce, ponieważ najczęściej nie przynosi to pożądanych skutków. Planując pozycjonowanie w Niemczech, należy również zainwestować w odpowiednią domenę i hosting oraz znaleźć profesjonalną agencję, która zajmie się tworzeniem dostosowanych do zainteresowań zachodnich sąsiadów treści.

Pozycjonowanie stron w niemieckiej wyszukiwarce, pisanie tekstów w języku niemieckim oraz link building możesz zlecić naszej agencji SEO. Realizowaliśmy już działania SEO na rynek niemiecki, które wsparły działania biznesowe naszych klientów.

SEO w Google.de opiera się między innymi na:

  • wykonaniu profesjonalnego audytu,
  • optymalizacji technicznej strony internetowej,
  • analizie branży, rynku oraz konkurencji,
  • doborze słów kluczowych (również fraz long tail,
  • stworzeniu tekstów SEO w języku niemieckim,
  • link buildingu na wartościowych serwisach w wyszukiwarce Google.de.

Jak dopasować witrynę do użytkownika mieszkającego w Niemczech?

Mieszkańcy Niemiec cenią produkty oraz usługi wysokiej jakości. Jeżeli możesz im to zaoferować i postawisz na profesjonalną optymalizację witryny, prawdopodobnie szybko zyskasz nowych klientów. Treści publikowane na stronie powinny być w języku niemieckim. Choć część firm decyduje się na wpisy po angielsku, zazwyczaj nie zwiększają one liczby wejść na stronę potencjalnych klientów zza zachodniej granicy. W związku z tym inwestując w pozycjonowanie w Niemczech, pamiętaj, aby pisanie tekstów zlecić osobie znającej dobrze język niemiecki. Zainteresowanych zachęcamy także do zgłębienia tajników o pozycjonowaniu strony wielojęzycznej.

Dla osób mieszkających w sąsiednim państwie ważny jest również wygląd witryny. Pozycjonując w Niemczech postaw na przejrzysty szablon, aby każdy mógł swobodnie poruszać się po stronie. Ponadto do złożenia zamówienia wielu mieszkańców Niemiec przekonują dokładne opisy produktów. Warto także zaznaczyć, że obecnie w sąsiednim kraju najczęściej w internecie kupuje się elektronikę. Na drugim miejscu wśród chętnie wybieranych produktów są ubrania, a na trzecim zabawki oraz rzeczy potrzebne do rozwijania swoich pasji. (źródło: statista)

Inaczej należy zaplanować pozycjonowanie w Niemczech, jeśli swoje produkty chcesz promować wśród Polaków, którzy mieszkają za granicą. Jeżeli Twoimi odbiorcami mają być przede wszystkim osoby z rodzimego kraju, stwórz dwie wersje językowe strony. Wtedy, nawet gdy ktoś nie będzie znał dobrze niemieckiego, i tak dowie się czegoś o Twoich produktach, co zwiększy prawdopodobieństwo zakupu. Pamiętaj również, że kierując treści do Polaków, musisz brać pod uwagę potrzeby, które nie zawsze pokrywają się z oczekiwaniami innych mieszkańców Niemiec.

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google - z jakiej przeglądarki korzystają mieszkańcy Niemiec?

Przeprowadzenie profesjonalnej optymalizacji strony pod kątem SEO okazuje się niemożliwe bez poznania wyszukiwarki, której używa większość osób w danym kraju. W Niemczech podobnie jak w Polsce jest to Google. W styczniu korzystało z niego 91,59% mieszkańców tego państwa. Na drugim miejscu był Bing, jednak na tę wyszukiwarkę postawiło zaledwie 5,23% osób. W związku z tym, przeprowadzając pozycjonowanie w Niemczech, należy dostosować witrynę do algorytmu stworzonego przez Google, od którego zależy, jakie strony będą na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce

(źródło: StatCounter)

Algorytmy mające wpływ na widoczność strony ulegają zmianom. Nie można dokładnie przewidzieć wszystkich modyfikacji ważnych wskaźników, jednak udział w szkoleniach daje szansę na naukę i pozwala szybko reagować na zmiany. W związku z tym należy regularnie śledzić branżową prasę, uczestniczyć w konferencjach oraz webinarach. Pozycjonując w Niemczech, trzeba jednak pamiętać, że Google, wyświetlając wyniki, bierze pod uwagę przede wszystkim strony, które są stworzone z myślą o użytkownikach i dostarczają im rzetelnych informacji.

Pozycjonowanie – Niemcy jako kraj, w którym istotna jest dokładność

Tak jak zostało wyżej wspomniane, podczas pozycjonowania w Niemczech należy poświęcić czas na stworzenie wartościowych treści. Jeżeli chcesz zyskać jak największą liczbę klientów, musisz upewnić się również, że wszystkie teksty publikowane na Twojej stronie są poprawne pod względem językowym. Trzeba także podkreślić, że osoby z Niemiec cenią konkretne przekazywanie informacji. W związku z tym warto zadbać o szczegółowe opisy swoich produktów, które będą pozbawione tzw. lania wody – zdań niewnoszących żadnych nowych informacji.

okładność jest też ważna podczas ustalania słów kluczowych. Mieszkańcy Niemiec zazwyczaj precyzują pytania wpisywane do wyszukiwarki Google. W związku z tym tworząc strategię, dobrze poświęcić uwagę przede wszystkim tzw. frazom z długiego ogona (long tail). Dzięki temu użytkownicy szukający produktów, które sprzedajesz, szybciej znajdą Twoją witrynę. Zajmując się pozycjonowaniem w Niemczech, warto również pamiętać, że Google odczytuje litery charakterystyczne dla tego języka takie jak „a” i „u” z przegłosem, więc należy je uwzględniać podczas szukania odpowiednich słów kluczowych.

Pozycjonowanie stron www w Niemczech - o tym trzeba pamiętać!"

SEO w Google.de

Jeśli chcesz dotrzeć do jak największej liczby osób mieszkających w Niemczech, musisz zarejestrować domenę z końcówką .de, która wskaże użytkownikom zza zachodniej granicy, że to do nich skierowane są treści na stronie. Taki adres przyczyni się również do wzrostu widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania w tym kraju. Planując pozycjonowanie w Niemczech, warto postawić także na lokalny hosting. Dzięki niemu strona będzie ładować się znacznie szybciej, co zmniejszy współczynnik odrzuceń.

Link building dla stron w niemieckiej wyszukiwarce

Co jeszcze jest ważne podczas pozycjonowania? Niemcy są państwem, w którym istotną rolę odgrywa, podobnie jak w Polsce, linkowanie zewnętrzne. Większą widoczność strony mogą zapewnić odnośniki do witryny publikowane przez wysokiej jakości serwisy. Musisz jednak pamiętać, aby nie korzystać z tzw. farm linków. Jeżeli odnośnik pojawi się na takiej stronie, może on zostać potraktowany jako spam. W takim przypadku pracownik Google ma prawo nawet zablokować Twoją witrynę.

Jaką agencję wybrać do pozycjonowania strony w Niemczech?

Pozycjonowanie w Niemczech najlepiej zlecić profesjonalnej agencji. Nie musisz szukać jej jednak za granicą – nasi eksperci z Polski doskonale poradzą sobie z optymalizacją strony pod kątem SEO tak, abyś mógł zyskać nowych klientów mieszkających w sąsiednim państwie. Nasi specjaliści znają niemiecki rynek oraz są świadomi różnic, jakie występują między kulturami. Nasza wiedza, doświadczenie, elastyczność, kreatywność i dokładność pozwoli dostosować witrynę do oczekiwań osób z Niemiec.

Warto wybrać naszą agencję SEO, w której zespół korzysta z zaawansowanych narzędzi. Dzięki nim pozycjonowanie stron w niemieckim Google jest znacznie prostsze. Ponadto doświadczeni specjaliści wiedzą, jak reagować na wszelkie zmiany nie tylko w algorytmach Google, lecz także na samym rynku. Wsparcie profesjonalnej agencji pomoże Ci w osiągnięciu postawionych celów i zwiększeniu sprzedaży Twoich produktów za granicą.

 
wyceń usługę pozycjonowania strony www
 

FAQ:

  • Z jakiej wyszukiwarki korzystają mieszkańcy Niemiec?
  • W Niemczech podobnie jak w Polsce większość osób korzysta z wyszukiwarki Google. Zgodnie z badaniami ze stycznia 2021 roku jest to 91,59% mieszkańców. Znacznie mniej, bo jedynie 5,23% używa Bing.

  • Czy można umieszczać na swojej stronie teksty napisane w języku angielskim?
  • Jeżeli zależy Ci na tym, aby liczba wejść na Twoją stronę w Niemczech rosła, publikuj treści przede wszystkim po niemiecku. Zadbaj również o to, aby wszystkie teksty były napisane zgodnie z zasadami tego języka.

  • Czy agencja z Polski może zająć się pozycjonowaniem w Niemczech?
  • Agencja z Polski może skutecznie wypozycjonować stronę w Niemczech. Warto jednak zwrócić uwagę na to, aby w zespole, który ma zająć się Twoją witryną, były osoby znające specyfikację rynku niemieckiego.