Spis treści

Jakie zalety ma pozycjonowanie we Francji?

Francja zajmuje drugie miejsce w Unii Europejskiej pod względem wielkości gospodarki. Przed nią są jedynie Niemcy. W związku z tym, myśląc o pozycjonowaniu za granicą, warto zainteresować się optymalizacją strony pod kątem SEO właśnie w tym kraju. Wielu przedsiębiorców z Polski decyduje się na eksport swoich towarów, otwarcie siedziby firmy czy przeprowadzkę i rozpoczęcie biznesu właśnie we Francji. W każdej z tych sytuacji możemy wesprzeć działania marketingowe, oferując pozycjonowanie stron internetowych na rynek francuski.

Co więcej, Francja jest w czołówce państw, których mieszkańcy najczęściej korzystają z internetu. W 2019 roku 77% Francuzów logowało się do sieci codziennie. W związku z tym, dla inwestujących w profesjonalne pozycjonowanie, Francja to doskonały rynek, na którym można rozwijać swój biznes.

użytkownicy we Francji

(źródło: StatCounter)

Duża liczba użytkowników internetu zwiększa szansę na zyskanie wielu nowych klientów we Francji. Warto jednak pamiętać, że promocja strony za granicą przynosi nie tylko nowych kupujących, lecz także zwiększa świadomość użytkowników na temat danej marki na świecie, a co za tym idzie, firma staje się dla wielu osób bardziej prestiżowa i warta uwagi. Chcąc osiągnąć takie cele, należy przeprowadzić dostosowane do kraju pozycjonowanie. Francja to kraj, w którym ważne jest zaprojektowanie strony w taki sposób, aby spełnić oczekiwania potencjalnych klientów.

Od czego zacząć pozycjonowanie we Francji?

Optymalizacja pod kątem SEO witryny to proces, który powinien zostać odpowiednio przemyślany. O czym musisz pamiętać, zanim rozpoczniesz pozycjonowanie? Między innymi o tym, że Francja jest krajem, w którym panuje bardzo duża konkurencja. W związku z tym swoje działania dobrze zacząć od dokładnej analizy postępowania innych firm z branży. Dzięki temu będziesz mógł ocenić, co przynosi najlepsze efekty.

Istotnym aspektem w rozpoczęciu prac optymalizacyjnych jest wykonanie profesjonalnego audytu SEO. Obejmuje on:

  • sprawdzenie stanu faktycznego witryny zarówno pod względem aspektów technicznych (indeksacja, struktura strony, architektura informacji),
  • analizę czynników związanych z procesami poznawczymi oraz doświadczeniem użytkownika.

W dobrze wykonanym audycie SEO dla francuskiej strony bierze się pod uwagę również aktualne treści znajdujące się na stronie i poza nią. Analiza profilu linkowego (odnośniki przychodzące i wychodzące), jakość tekstów, nasycenie słowami kluczowymi - te z pozoru błahe czynniki mają ogromny wpływ na całą strategię SEO i dalsze pozycjonowanie stron internetowych we Francji. C'est la vie… Ale - spokojnie, nasza agencja SEO jest gotowa do podjęcia się tego wyzwania.

Kolejnym krokiem w rozpoczęciu pozycjonowania stron internetowych we Francji jest analiza i dobór słów kluczowych. Podczas ustalania najważniejszych fraz, pamiętaj, że nie należy dokładnie tłumaczyć słów kluczowych używanych w Polsce. Mieszkańcy Francji często korzystają z synonimów określonych wyrazów, dlatego, planując dostosowanie strony do osób z tego kraju, należy rozpocząć współpracę z kimś, kto biegle posługuje się francuskim. Dzięki temu uzyskasz lepsze efekty pozycjonowania. Oprócz samego języka ważne jest również poznanie kontekstu, kultury, tradycji czy zachowań użytkowników.

pozycjonowanie stron internetowych we francji

Z jakich wyszukiwarek internetowych korzystają Francuzi?

Jeżeli chcesz zwiększyć widoczność swojej witryny, musisz dopasować ją do algorytmu wyszukiwarek internetowych, których w danym państwie używa się najczęściej. Jest to jedno z podstawowych zadań pozycjonowania. We Francji, podobnie jak w Polsce, użytkownicy swoje zapytania najczęściej wpisują w Google. W styczniu 2021 roku z tej wyszukiwarki korzystało aż 91,56% osób. Znacznie mniej użytkowników we Francji wchodzi na Bing – jest to około 4%. Za tym serwisem w rankingu znajdują się Ecosia oraz Yahoo.

wyszukiwarka we francji

O czym warto więc pamiętać podczas pozycjonowania? We Francji niezwykle istotne jest obecnie to, aby witryna odpowiadała przede wszystkim na potrzeby użytkowników, którzy chcą czytać wartościowe treści. Pamiętaj także, że działania SEO powinny być nieprzerwane. Chcąc utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, musisz cały czas kontrolować zmieniające się algorytmy, od których zależy Twoja widoczność.

Na co zwracają uwagę konsumenci z Francji?

Dostosowanie treści do użytkowników jest jedną z najważniejszych kwestii podczas pozycjonowania. Francja to państwo, którego mieszkańcy posługują się przede wszystkim ich ojczystym językiem i nie przepadają za angielskim, dlatego teksty przetłumaczone na ten język na pewno większości z nich nie zainteresują. Zwróć także uwagę na to, aby dostosować mowę do odbiorcy. Inaczej powinny wyglądać treści kierowane do młodszych użytkowników, a inaczej do osób w średnim wieku oraz starszych.

Pamiętaj również, że dostosowanie witryny do przeglądania jej w urządzeniach mobilnych ma niemałe znaczenie dla efektów pozycjonowania. Francja jest krajem, w którym ponad 90% osób ma smartfona, a niemal 50% przynajmniej raz w miesiącu robi za jego pomocą zakupy (źródło: Rynek e-commerce we Francji). Najczęściej mieszkańcy tego kraju zamawiają online ubrania. Na drugim miejscu wśród najczęściej kupowanych są produkty związane z ich zainteresowaniami. Trzeba także zauważyć, że Francuzi zwracają uwagę na wygląd witryny. W związku z tym zadbaj o to, aby można było komfortowo poruszać się po całej stronie.

Mieszkańcy Francji zazwyczaj porównują ceny danego produktu na różnych stronach, więc zachęć ich do zakupu ciekawymi promocjami. Ponadto, chcąc zwiększyć swoją widoczność, musisz zatroszczyć się o pozytywne opinie na temat sklepu. Pamiętaj również o obsłudze klienta na najwyższym poziomie, ponieważ to może skutecznie wspomóc działania podejmowane w ramach pozycjonowania. We Francji obywatele chętnie kupują produkty od zagranicznych sprzedawców, dlatego warto poświęcić tej kwestii uwagę.

Różnice między regionami widoczne w języku francuskim

We Francji jest aż 75 języków regionalnych, z czego dzieci uczą się w szkołach siedmiu z nich. Jeżeli chcesz dotrzeć do użytkowników z całego kraju, musisz wziąć to pod uwagę podczas pozycjonowania. W związku z tym warto sprawdzić przed opublikowaniem tekstu, czy nazwa danego produktu nie brzmi inaczej, np. w zachodniej lub południowej części państwa. Używając tylko jednego określenia, możesz nie dotrzeć ze swoją ofertą do użytkowników posługujących się określonym językiem regionalnym. Chcąc dostosować swoje treści do wybranego odbiorcy, warto skorzystać z pomocy native speakera.

Hosting i domena – zainwestuj w lokalne rozwiązania

O czym jeszcze należy pamiętać podczas pozycjonowania? Francja to kraj, w którym, optymalizując stronę pod kątem SEO, należy zadbać też o wybór wysokiej jakości lokalnego hostingu. Dzięki niemu strona będzie wyświetlać się szybciej, więc użytkownicy chętniej na nią wejdą. Co więcej, istotna jest w tym przypadku lokalizacja adresu IP. Wpływa ona na to, w jakich wynikach wyszukiwania pojawi się Twoja witryna. Warto także sprawdzić, czy wybrany hosting jest bezawaryjny.

Domena z rozszerzeniem .fr będzie stanowiła dla odwiedzających z Francji sygnał, że to do nich adresowana jest strona. Dzięki temu część użytkowników chętniej wejdzie na Twoją witrynę i przeczyta opublikowane na niej teksty. Ponadto domena z taką końcówką będzie dodatkową informacją dla Google. Tego rodzaju działania sprawiają, że podczas pozycjonowania we Francji, nie trzeba ręcznie zmieniać ustawień związanych z geolokalizacją strony www.

Planując promocję swojej strony we Francji, warto także postarać się o to, aby prowadziły do niej linki umieszczone w popularnych serwisach publikujących wartościowe treści. Odnośniki z ciekawych witryn znacznie zwiększają efekty pozycjonowania. Francja należy jednak również do krajów, w których spam często jest karany przez pracowników Google zablokowaniem strony internetowej, dlatego pamiętaj, aby nie umieszczać linków do swojej witryny w serwisach stworzonych tylko po to, żeby służyły w celu wymiany adresów.

Czy agencja z Polski może zająć się pozycjonowaniem we Francji?

Pozycjonowanie we Francji wymaga bardzo dobrej znajomości tamtejszego języka oraz panujących tam zwyczajów i kultury. Nie musisz jednak decydować się na zlecenie optymalizacji strony agencji zza granicy. Doświadczony polski zespół również może pomóc Ci w przygotowaniu strony www oraz pozyskaniu wartościowych linków, które będą do niej prowadzić. Pomoc specjalistów pomoże Ci w szybkim osiągnięciu wyznaczonych celów pozycjonowania.Rynek we Francji jest wymagający, jednak, po pojawieniu się na nim, możesz zyskać wielu nowych klientów. Z doświadczenia wiemy, że warto zainwestować w dostosowaną do mieszkańców tego kraju stronę.

Profesjonalna agencja z Polski może wykonać dla Ciebie zagraniczne pozycjonowanie. Francja to kraj, w którym istotna jest analiza działań konkurencji oraz doświadczenie i wiedza związana z optymalizacją strony internetowej. Zastanawiając się nad zleceniem działań SEO naszemu zespołowi profesjonalistów, warto również pamiętać o tym, że korzystają oni z zaawansowanych narzędzi, dzięki którym optymalizacja strony jest łatwiejsza i skuteczniejsza.

 
wyceń usługę pozycjonowania strony www
 

FAQ:

1. Czy angielskojęzyczna strona pomoże w zdobyciu nowych klientów we Francji?

Jeżeli chcesz, aby Twoja witryna cieszyła się zainteresowaniem użytkowników z Francji, postaw na treści tworzone w ich rodzimym języku - francuskim. Zwróć także uwagę na zróżnicowanie regionalne.

2. Czy warto dostosować stronę do urządzeń mobilnych?

We Francji wiele osób robi zakupy za pomocą smartfona. Dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych będzie dla nich wygodne i przyczyni się do zwiększenia widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

3. Na co zwrócić uwagę szukając agencji, która ma zająć się pozycjonowaniem Twojej strony we Francji?

Agencja z Polski może z powodzeniem zająć się optymalizacją strony we Francji. Należy jednak pamiętać, aby wybrać zespół, w którym jest osoba znająca język francuski oraz tamtejszą kulturę i zwyczaje.