Cel pozycjonowania

Naszym celem było zwiększenie widoczności sklepu na frazy kluczowe. Ze względu na wcześniejszą styczność sklepu z pozycjonowaniem, przez które musieliśmy poprawić kilka błędów, zadanie nie było proste. Sklep oparty jest na gotowym systemie Shoper, co - jak wiemy - nie daje możliwości rozwinięcia skrzydeł w 100% pod kątem SEO.

Rozwój prac

Nasze prace rozpoczęliśmy od analizy sklepu. Na samym starcie postanowiliśmy dodać więcej tekstu na stronę główną w liczbie ponad 8 tysięcy znaków na temat produktów i kategorii, które znajdują się w sklepie. Skupiliśmy się na ich krótkim opisie, sposobie działania i najważniejszych kwestiach związanych ze zdrowiem podczas przyjmowania suplementów.

Ponadto postanowiliśmy rozwinąć bloga tematycznego, na którym, oprócz wartościowych i przydatnych informacji, podlinkowane są powiązane produkty, znajdujące się w sklepie. Treści te generują nowy ruch, sprzedają produkty, a także umożliwiają rozwinięcie skrzydeł pod kątem linkowania wewnętrznego.

Na blogu publikujemy dwa artykuły miesięcznie. W ten sposób dostarczamy stale nowe treści na sklep, co powoduje znaczne rozszerzenie indeksowanych fraz. Ponadto dzięki takimi stałym artykułom, które opierają się na tematyce sklepu, zwiększamy również autorytet domeny, który jest jednym z czynników rankingowych.

W ramach działań contentowych dodaliśmy również opisy do kategorii, podkategorii oraz zoptymalizowaliśmy i poszerzyliśmy treści kluczowych produktów. Kolejnym etapem była optymalizacja adresów URL, aby były bardziej przyjazne użytkownikom oraz poprawa wewnętrznego linkowania na stronie. Dodaliśmy atrybut rel=”noindex nofollow” na podstronach, które nie powinny pokazywać się w Google (polityka prywatności, cookies).

Postanowiliśmy również rozwinąć link building, który powinien odbywać się stopniowo i w sposób jak najbardziej naturalny. Podnieśliśmy liczbę linkujących domen z liczby około 35 do ponad 85 domen w ciągu sześciu miesięcy. Pozyskiwaliśmy linki tylko z najbardziej wartościowych stron, forów i blogów tematycznych.

domeny odsyłające ahrefs

Nasze wyniki

Po sześciu miesiącach pozycjonowania sklepu mamy już wyniki, którymi możemy się pochwalić.

Oto one:

  • Nasze działania spowodowały, że wzrosła liczba wyświetleń na stronach wyszukiwania o ponad pięć razy, a liczba kliknięć jest trzykrotnie większa.

linki ahrefs

kliknięcia google search console

widoczność google search console

Dane na obrazkach powyżej są porównane z okresem lipiec-wrzesień 2018 z analogicznym okresem z 2019 roku.

Zwiększyliśmy także liczbę słów kluczowych, która znajdują się w TOP50 z około 800 do 4000 oraz tych, które znajdują się w TOP10 z około 50 do ponad 400.

słowa semstorm

semstorm widok ogólny

Słowa kluczowe znajdują się na wysokich pozycjach i stale się pniemy.

pozycje fraz

AKTUALIZACJA Z DNIA 21.02.2020

wynik po aktualizacji

Jak widać wyżej, liczba odwiedzin pozycjonowanego ecommerce'u po kilku kolejnych miesiącach dynamicznie wzrasta. Przekroczyliśmy próg 1000 odwiedzin dziennie. Niebawem kolejna aktualizacja.