Spis treści

1. Na jakie efekty pozycjonowania naszej strony mogę liczyć?

To proste. Efektem, na którym zależy i Tobie, i nam jest wzrost popularności Twojej strony internetowej, jak również znaczny wzrost liczby konwersji, co automatycznie przekłada się na zysk. Działamy w taki sposób, żeby zwiększyć liczbę odwiedzin wartościowych użytkowników, których interesuje oferta Twoich produktów lub usług. Wzrost liczby zapytań, konwersji, liczby fraz w TOP Google, wyszukiwań w serwisie to tylko niektóre z efektów skutecznego pozycjonowania. Zerknij również do naszego ostatniego wpisu – dowiesz się, jak poprawić pozycjonowanie strony www.

2. Kiedy mogę spodziewać się efektów pozycjonowania?

Przy okazji tego zagadnienia warto zdywersyfikować efekty pod względem fraz. Współpraca obejmująca pozycjonowanie stron internetowych na mniej konkurencyjne frazy, tak zwane frazy long tail, może przynieść pierwsze efekty już po kilku tygodniach, zazwyczaj trzech lub czterech. Frazy charakteryzujące się dużą konkurencyjnością, wydłużają proces widoczności efektów nawet do pół roku.

3. Z jakiego powodu nie mogę rozliczyć się za efekt?

Ponieważ działamy wielowymiarowo i wypływamy na szerokie wody bez zawężania możliwości pozycjonerskich. Pozycjonowanie stron internetowych ma sens wtedy, kiedy zmierzamy do zwiększenia popularności całej witryny, a nie wyłącznie kilku fraz. Dzięki temu wizja bycia w TOP10 na nawet kilkadziesiąt lub kilkaset fraz jest realna, a ruch w serwisie płynny. Przy pozycjonowaniu tylko kilku fraz kluczowych, ruch z pewnością zatrzymałby się na określonym poziomie. Co więcej, taka aktywność działa na Twoją korzyść, bo koszty pozyskiwania nowych klientów nieustannie maleją. Ponadto rozliczenie za efekt wiąże się bardzo często z koniecznością podpisania długoterminowej umowy z agencją pozycjonującą bez możliwości wypowiedzenia, co jest co najmniej absurdalne (o tym, jak unikać pozycJanuszy, piszemy tutaj).

4. Czy otrzymam gwarancję efektu pozycjonowania?

Jeśli ktoś obiecał Ci konkretny efekt, wiedz, że coś się dzieje. Nic dobrego. Pozycjonowanie to proces, bardzo często żmudny i długotrwały, zależny również od zmian w algorytmie Google, dlatego owszem, gwarantujemy efekt, ale nie precyzujemy go tak, jak często robi to konkurencja – w tej branży nie jest to profesjonalne. Konwersje wartościowych użytkowników to wymierny efekt pozycjonowania i tego się trzymamy. Decydując się na pozycjonowanie strony www, inwestujesz nie tylko w jego promocję, ale przede wszystkim we własny biznes – pozyskujesz klientów i docierasz tam, gdzie potencjalni kontrahenci szukają usługodawców, czyli w wyszukiwarce Google.

5. Za co płacę, skoro nie otrzymuję gwarancji?

Za wartościowy ruch, konwersje i sprzedaż. Powtórzymy – gwarancja w przypadku działań pozycjonerskich to określenie, które naciąga i jest złe. To długofalowa strategia, skuteczne działania zespołu specjalistów i doświadczenie powodują, że Twoi klienci Cię widzą, kupują i rekomendują. Wymogi Google są zmienne – ich dynamika nie pozwala na dawanie gwarancji. Jeśli do tej pory ktoś z branży marketingu internetowego cokolwiek Ci gwarantował, chylimy czoła za odwagę.

6. Kiedy osiągnę podium wyszukiwania?

Na pewno nie jutro i nie za tydzień. Kilkumiesięczny okres działań to optymalny czas, który pozwoli Ci znaleźć się w TOP10 lub w TOP3 wyszukiwań Google. O tym jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej piszemy w osobnym artykule. Dodatkowo spytasz pewnie, co tak długo? Odpowiedź na to pytanie znadziesz z kolei tutaj. Oto lista dwudziestu zadań, które na co dzień wykonuje pozycjoner, aby Twoja strona internetowa była widoczna. Co Ty na to?

7. Co determinuje cenę usługi?

Czyli dlaczego aż tyle? Dlatego, że pozycjonowanie stron internetowych jest częścią marketingu, który odbiega od tradycyjnych form promocji, dając rzeczywiście wymierne efekty. Płacąc miesięczny abonament, inwestujesz w swój biznes i, tym samym, generujesz znaczną sprzedaż. Sukcesywnie powiększy się grono Twoich klientów, co nie oznacza analogicznego wzrostu cen za usługi agencji. Możesz być pewny, że z czasem osiągniesz takie wyniki, dzięki którym pozycjonowanie będzie się finansować samo. Jeśli otrzymujesz ofertę, której cena jest bliska zeru, zastanów się dwa razy, zanim podejmiesz współpracę z taką firmą. Pozycjonowanie kosztuje, bo przynosi długofalowe efekty, a nie jednorazowy pokaz wirtualnych fajerwerków w Google. Nad pozycją Twojej strony pracuje zespół doświadczonych ekspertów – miej to na uwadze podczas podejmowania ostatecznej decyzji. Zanim ją podejmiesz, zorientuj się ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej czytając nasz artykuł blogowy.

8. Czy obniżenie kosztów usługi zmniejsza również liczbę działań?

Nie podpisujemy się pod tym i nie zapewniamy efektów pozycjonowania przy budżecie ograniczonym do minimum oraz podobnie okrojonych działaniach. To rzetelna i kompleksowa praca wpływa na efekt, dlatego rezygnacja z któregokolwiek z działań pozycjonujących może się skończyć fatalnie, czyli nijak. Zadania pozycjonerów nie są od siebie niezależne – wyłącznie regularne działania krok po kroku pozwolą Ci być zauważonym w sieci. Przemyśl to.

9. Czy otrzymam raport z wykonywanych działań?

Oczywiście, a przynajmniej powinieneś! Pozycjonowanie stron internetowych to inwestycja – płacisz, a agencja SEO pracuje nad Twoją witryną. To jasne, że oczekujesz raportu z działań, żeby mieć pewność podejmowanych akcji. Lista elementarnych wskaźników z Google Analytics, pozyskane linki, treści, przyrost w skali miesiąca to tylko kilka punktów, które powinien zawierać rzetelny raport. Dobra agencja interaktywna powinna także zaangażować Cię w swoją pracę, bo przecież kto lepiej zna Twoją branżę niż Ty sam.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości, zadzwoń do nas lub wpadnij na kawę – chętnie wyjaśnimy Ci, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych i wspólnie zaplanujemy strategię dla Twojego biznesu.