Poprawne przygotowanie strony internetowej

Lepiej zapobiegać niż leczyć, podobnie jest w przypadku ochrony przed Duplicate Content. Przed publikacją treści polecamy skorzystać z możliwości wskazania Google preferowanej domeny. 

    • Warto używać domen najwyższego poziomu dla różnych wersji językowych strony www. Użytkownik, który odwiedza witrynę www.przyklad.pl łatwiej zorientuje się, że przeczyta materiały w języku polskim, niż w przypadku www.przyklad.com.pl

 

Powielanie treści w ramach jednej domeny. 

    • Duplicate content, w ramach jednej domeny, może pojawić się jeśli stworzymy różne linki do  tej samej strony. Przykładem podanym przez Google są: www.przyklad.com/strona/, 

      www.przyklad.com/strona, 

      www.przyklad.com/strona/index.htm. 

      Jeśli przekierowanie jest nieobecne, wyszukiwarki odczytają te adresy jako różne strony ze zduplikowaną treścią. 

 

Korzystanie z przekierowania 301

    • Google radzi, by w przypadku zmiany struktury witryny używać RedirectPermanent w pliku .htaccess na serwerze. W ten sposób użytkownik i wszelkie roboty zostaną przekierowane na odpowiednie strony. 

 

Zapoznanie się z wewnętrznym systemem zarządzania treścią.

    • Będziemy pewni, gdzie zostają umieszczone powielone treści: wpis na stronie forum może pojawić się na stronie głównej, w archiwum lub na podstronie innej kategorii. Podobnie w przypadku sklepów internetowych, w których powiśmy pamiętać o regularnej aktualizacji opisów produktów. 

 

Powtórzenie treści niezbędnej na stronie nie musi odbywać się w tradycyjny sposób

    • Jeśli musimy umieścić w witrynie informacje o regulaminie, prawach autorskich lub tym podobnych, warto zamieszczać mniej obszerne streszczenie z linkiem do pełnych informacji. 

 

Indeksowanie stron w testowych wersjach

    • Użytkownicy nie lubią oglądać witryn, które są z jakiegoś powodu nieprzygotowane. Jeśli koniecznie udostępniamy taki produkt, zadbajmy o dodanie metatagu noindex w celu blokady indeksowania.

 

Unikanie treści niskiej jakości

    • Niezadowalający poziom merytoryczny, powtórzenia i częste błędy ortograficzne, to wyznaczniki tekstu o niskiej jakości (przynajmniej dla czytelnika). Roboty wyszukiwarek uznają tekst, którego treść przesycona jest słowami kluczowymi, pozbawiona odpowiedniego układu wizualnego lub błędnie pozycjonowana ,  za materiał niskiej wartości. Warto zadbać więc o jakość prezentowanych publikacji i na bieżąco obserwować zmiany algorytmów wyszukiwarek.  

 

Wskazanie strony właściwej do indeksacji

    • Za pomocą metatagu rel=canonical można zdefiniować kanoniczny adres strony www, który zabezpieczy naszą witrynę przed powielaniem treści.

 

O czym nie wolno zapominać przy Duplicate Content?

Unikalne i atrakcyjne dla odbiorcy treści to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi  grupy docelowej. Dostosowanie serwisu pod kątem SEO to zadanie dla specjalistów. Poza oczywistą barierą algorytmów, w momencie projektowania treści, powinniśmy pamiętać o odbiorcach naszej witryny. To użytkownik ocenia jakość strony internetowej i finalnie decyduje o powrocie do treści na niej umieszczonych. Prawidłowa optymalizacja witryny zapewni wyróżnienie na tle konkurencji. Wyszukiwarka zazwyczaj blokuje powieloną treść w momencie jej wykrycia, co oznacza zatrzymanie wyświetlania treści powtórzonych w obrębie nawet różnych domen. Google radzi, by w przypadku usunięcia witryny, koniecznie przeanalizować jej zawartość. Istnieje możliwość przywrócenia strony, jest to jednak najczęściej proces długotrwały.  Dopracowując treść przed publikacją oszczędzamy czas i pieniądze. Warto dbać o prawa autorskie, by nie stać się ofiarą nieżyczliwej konkurencji. Zastosowanie prostej zasady, że specjalistyczna treść powinna być dostępna tylko pod jednym adresem URL, pomoże nam w skutecznym prowadzeniu witryny. 

Przed publikacją witryny niezbędne staje się sprawdzenie wielu parametrów. Działanie na własną rękę może przynieść więcej szkód niż pożytku. Najlepiej powierzyć wszystkie zadania, związane z projektowaniem strony internetowej, profesjonalnej agencji interaktywnej, która zna obowiązujące w branży zasady i pomoże w ochronie przed duplicate content. Stworzenie unikalnej strony, która zaciekawi odbiorów oraz stanie się rozpoznawalną wizytówką firmy, to klucz do sukcesu.