Spis treści

Pozycjonowanie – Dania krajem przychylnym dla e-commerce


Wejście na rynek duński to zdecydowanie strzał w dziesiątkę, szczególnie w przypadku działalności internetowych. Dania jest bowiem liderem wśród krajów Unii Europejskiej pod względem dostępu do nowoczesnych technologii i cyfryzacji. Zajęła pierwsze miejsce w rankingu Digital Economy and Society Index (DESI) w 2021 r., mierzącym poziom cyfryzacji w państwach Unii Europejskiej. W Danii z sieci korzysta 99 proc. mieszkańców, a 91 proc. z nich kupuje online.

E-commerce w tym kraju jest wysoko rozwinięte, co sprzyja pozycjonowaniu w nim. Duński konsument na e-zakupy wydaje najwięcej na tle innych mieszkańców Europy. Szacuje się, że jest to kwota 2916 euro rocznie. Dla porównania według danych z Postnord w Norwegii i Wielkiej Brytanii wydatki wynoszą 2,3 tys. euro, w Niemczech, Szwecji czy Francji ok. 2 tys. euro.

Wybory zakupowe Duńczyków w internecie


Według danych z ecommercedb.com, w 2021 roku przychody z e-handlu w Danii osiągnęły 6,5 miliarda dolarów. Największy udział w tych przychodach miała moda, która stanowiła 31%, następnie elektronika i media z 29%, a także zabawki oraz hobby i majsterkowanie, które zajmowały 19%. Udział mebli i sprzętu AGD wyniósł 13%. Wśród czołowych duńskich platform e-commerce wyróżniają się zalando.dk, eigiganten.dk (skandynawski sklep z elektroniką) oraz apple.com.

pozycjonowanie stron Dania

Pozycjonowanie stron w Danii – urządzenia mobilne i wybór przeglądarek


Kluczowym aspektem dla pozycjonowania strony w Danii jest tamtejszy szeroki dostęp do urządzeń mobilnych. Według raportu Digital 2022 współczynnik liczby smartfonów względem populacji wynosi 152,4%. Jednak choć co drugi Duńczyk ma w posiadaniu statystycznie dwa smartfony, to ruch z urządzeń mobilnych wynosi niespełna 30%. Można zatem przypuszczać, że preferują oni zakupy on-line na komputerach i laptopach.

Inną ważną kwestią są preferencje dotyczące przeglądarek wśród duńskiej społeczności. W Polsce większość osób wybiera wyszukiwarkę Google i tak samo wygląda to w Danii. Natomiast prawie 3,5% duńskich internautów korzysta też Binga, co warto wziąć pod uwagę.

Pozycjonowanie: Dania – krótki poradnik


Strategia dla każdego kraju jest inna. Wynika to z m.in. różnić kulturowych, stylu życia czy poziomu postępu technologicznego. O czym zatem należy pamiętać, chcąc pozycjonować w Danii?

pozycjonowanie sklepów Dania

Dostosowanie domeny pod pozycjonowanie strony w Danii


Gdy widzimy domenę krajową, to od razu darzymy większym zaufaniem całą stronę i treści znajdujące się na niej. Dopasowanie odpowiedniej domeny jest więc krokiem niezmiernie ważnym. Dla Danii przypisuje się rozszerzenie „.dk”. Taka domena ccTLD (czyli krajowa domena najwyższego poziomu) informuje o danym kierunku geograficznym, ułatwiając separację witryny.

Wielu przedsiębiorców tworzy swoje strony pod domeną gTLD (czyli funkcjonalną), na przykład z rozszerzeniem „.com”. W takiej sytuacji najlepiej wybrać subdomenę (dk.example.com) lub katalog językowy (example.com/dk/). Takie rozwiązania są łatwiejsze do wdrożenia, ale należy podkreślić, że adresy URL tworzone w ten sposób nie dają jasności, czy odnoszą się do konkretnego kraju, czy tylko do języka.

Dostosowanie języka


W Danii językiem urzędowym jest oczywiście duński, jednak 80% mieszkańców Danii biegle mówi po angielsku, a językami mniejszości są również szwedzki i niemiecki. Warto pamiętać, że duński występuje w kilku dialektach, dlatego też internetowe translatory często nie spełnią swojej funkcji. Najlepszą opcją jest skorzystanie z usług tłumacza specjalizującego się w tym języku.

napis SEO lupa

UX, czyli doświadczenia użytkownika


Szybkość ładowania strony, mobilna responsywność oraz intuicyjna nawigacja mają ogromny wpływ na wyniki SEO w Danii. Google preferuje strony, które są łatwe w użyciu i szybko się ładują, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Warto zatem zwrócić uwagę na funkcjonalność strony, a szczególnie jej wersji mobilnej. Bo jak pisaliśmy wyżej, Duńczycy są liderami w wertowaniu internetu za pomocą smartfonów.

Właściwe podejście do działań pod kątem SEO


Dania charakteryzuje się inną strategią SEO. Dla firm działających w tym kraju kluczowe jest więc indywidualne podejście i optymalizowanie strony pod kątem lokalnych zapytań, które są najczęściej wyszukiwane przez Duńczyków. Zastosowanie fraz specyficznych dla danego regionu oraz lokalizatorów pomoże przyciągnąć duńskich użytkowników, szukających produktów lub usług w danym miejscu.

Content


Do używania tych fraz idealny jest content marketing, w którego skład wchodzi tworzenie wartościowych i przydatnych treści skierowanych do danej grupy docelowej. Mogą przybierać one formę np. blogów czy opisów produktów i kategorii. Osobą zajmującą się pisaniem takich tekstów jest copywriter i wcale nie musi znać on duńskiego. Wystarczy, że napisze tekst po polsku (uwzględniając przy tym duńskie frazy), który zostanie następnie przetłumaczony przez profesjonalistę.

Warto pamiętać, że treści muszą być dokładnie przemyślane i dostosowane do specyfiki duńskiego rynku. To, co działa w Polsce, nie zawsze będzie skuteczne w Danii. Kluczowym powodem są różnice w zapytaniach wpisywanych przez użytkowników, jak również inne preferencje dotyczące wyszukiwania konkretnych fraz i tematów. Na przykład, popularne słowa kluczowe w Polsce mogą mieć mniejszy wolumen wyszukiwań w Danii. Dodatkowo ważny jest sposób pisania – w Danii preferuje się bardziej bezpośredni, prosty i informacyjny styl, który pasuje do oczekiwań skandynawskich odbiorców​.

flaga danii na tle morza

Link building dopasowany do Danii


Proces pozycjonowania w Danii uwzględnia także link building, czyli zdobywanie linków z innych stron do własnej. Dzięki temu można uzyskać kontakt z potencjalnym klientem. Aby duńska wersja strony mogła zdobyć widoczność w wyszukiwarce Google, trzeba zadbać o odnośniki z domen .dk w jej profilu linków. Oprócz katalogów NAP, portali branżowych i blogów, istotne jest zdobywanie wartościowych linków z mediów, które wspierają budowanie autorytetu witryny na osobnej domenie.

Strony w formie podstron w katalogu mają na starcie przewagę, ponieważ korzystają z autorytetu domeny głównej. W przypadku osobnych domen proces link buildingu wymaga więcej zaangażowania i planowania, ale w dłuższej perspektywie może przynieść lepsze efekty w zakresie SEO.

Jakie korzyści niesie za sobą pozycjonowanie sklepu w Danii?


Pozycjonowanie strony internetowej w Danii niesie za sobą szereg korzyści dla polskich przedsiębiorców, którym zależy na rozwoju swojej firmy.

  • Dotarcie do nowego rynku – Dania jest bogatym krajem o wysokim poziomie życia, co stwarza duży potencjał zakupowy. Pozycjonowanie w tym kraju umożliwia dotarcie do nowej grupy klientów, zwiększając międzynarodowy zasięg firmy, liczbę klientów oraz sprzedaż.
  • Zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach lokalnych – dzięki pozycjonowaniu w duńskiej wersji Google (google.dk), strona internetowa może wyświetlać się na wysokich pozycjach dla lokalnych fraz kluczowych, co znacznie zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów.
  • Konkurencyjność na tle lokalnych firm – w porównaniu do bardziej konkurencyjnych rynków, takich jak Niemcy czy USA, rynek duński jest mniej zatłoczony. Szansa na zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarkach jest więc znacznie większa. Profesjonalne pozycjonowanie pozwala przewyższyć lokalnych konkurentów.
  • Wykorzystanie trendów digitalizacji – jak pisaliśmy wyżej, Dania jest jednym z najbardziej zdigitalizowanych krajów świata. Obecność w wynikach wyszukiwania to kluczowa strategia, by pozyskać tych klientów.
  • Adaptacja do specyfiki rynku duńskiego – optymalizacja SEO obejmuje dostosowanie domeny, treści i fraz kluczowych do lokalnych preferencji. Zwiększa to atrakcyjność strony w oczach duńskich klientów. Budowanie lokalnych linków również podnosi pozycję strony i wzmacnia jej wiarygodność.
  • Wyższa efektywność lokalnych kampanii reklamowych – dobrze zoptymalizowana strona wpływa na efektywność kampanii reklamowych, obniżając koszty takich działań, jak kampanie Google Ads. Strona przyjazna SEO jest faworyzowana przez Google, co zmniejsza koszt za kliknięcie i podnosi efektywność działań marketingowych.

napis SEO puzzle

Pozycjonowanie stron internetowych w Danii


Statystycznego Duńczyka z pewnością można nazwać mianem świadomego użytkownika internetu. Skandynawowie mają raczej sceptyczne podejście do zakupów – o czym głosi duńska filozofia Hygge, promująca minimalizm i kładąca nacisk na jakość i emocjonalne aspekty zakupów, zamiast na ilość czy konsumpcjonizm. Jednak z podejściem odpowiednim dla lokalnej społeczności, efekty pozycjonowania mogą przynieść wiele korzyści.

Jeżeli chcesz pozycjonować swoją stronę internetową na rynku duńskim, powinieneś zatem skorzystać z pomocy ekspertów. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i aby przyniosło rezultaty, trzeba m.in. pozyskiwać wartościowe linki, na bieżąco monitorować skuteczność działań SEO oraz wiedzieć, jak wybrać najlepiej pasujące frazy i jak je potem wykorzystać.

Wszystkim zajmie się nasza agencja Empressia! Współpracując z naszymi specjalistami, masz pewność, że Twoja strona znajdzie się na wysokim miejscu w wyszukiwarce Google i przyciągnie szerokie grono potencjalnych klientów. Zajmiemy się dla Ciebie całym procesem pozycjonowania, na bieżąco informując Cię o postępach naszej pracy. Z nami nie musisz się o nic się martwić – wliczając w to tłumaczenie treści!

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ:

1. Czy pozycjonowanie w Danii jest opłacalną inwestycją?

Postęp krajów unii europejskiej daje szereg możliwości dla polskich przedsiębiorców. Dania jest krajem szczególnie wartym uwagi ze względu na swoją cyfryzację. Tam e-commerce jest na tyle powszechne, że wejście w rynek nie powinno stanowić większego problemu.

2. Jak przebiega pozycjonowanie w Danii?

Pozycjonowanie stron w Danii to proces obejmujący m.in. dostosowanie domeny i wersji językowej strony do rynku duńskiego, pozyskiwanie linków, UX, wyszukiwanie fraz kluczowych oraz tworzenie contentu.

3. Dlaczego przy pozycjonowaniu w Danii warto skorzystać z pomocy specjalistów?

Eksperci dzięki swojemu doświadczeniu pochodzą do pozycjonowania z holistycznym podejściem. To bowiem złożony proces, wymagający wielu specjalistów z zakresu kilku dziedzin. Skorzystanie z usług profesjonalnej agencji da Ci gwarancję, że wszyscy ci eksperci współpracują ze sobą, starając się o uzyskanie jak najlepszych rezultatów i wyników.