Spis treści

Wyszukiwarka Google niezmiennie na topie


Wyszukiwarki internetowe są świetnym źródłem informacji. Pomagają w szybkim znalezieniu odpowiedzi na różne pytania. Najpopularniejszą z nich w Polsce jest wyszukiwarka Google. I na tym moglibyśmy zakończyć ten ranking. Od wielu lat Google zajmuje pozycję lidera w naszym kraju. Google zapracowało na zaufanie Polaków i używanie wyszukiwarki nie tylko w roli użytkowników, ale również przedsiębiorców. Wielu uważa Google za główne miejsce do promowania swojej witryny, decydując się tym samym na pozycjonowanie strony internetowej.

Jednak warto zwrócić uwagę na to, co dzieje się w samej wyszukiwarce Google, która agreguje wiele innych serwisów – również pełniących funkcję wyszukiwarki. Do takich witryn zaliczamy m.in. YouTube, Allegro, OLX, Amazon, a nawet media społecznościowe, jak LinkedIn czy Facebook.

Standardowa ścieżka użytkowników internetu wygląda następująco: wpisujemy coś w charakterystyczne pole pod kolorowym logotypem i w jednej sekundzie patrzymy na listę wyników wyszukiwania z Google, by w drugiej przenieść się na inną stronę internetową czy, co jeszcze lepsze, platformę zawierającą własną wyszukiwarkę. To tak, jakbyśmy zagłębiali się w pewną strukturę.

Można powiedzieć, że ta walka odbywa się w środku Google’a – wyszukiwarki, która niezaprzeczalnie jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Polsce.

Ranking wyszukiwarek 2022


Najpierw spójrzmy na wyszukiwarkę Google na tle jej konkurentów, czyli innych standardowych wyszukiwarek internetowych.

ranking wyszukiwarek internetowych w Polsce 2022

(opracowane na podstawie StatCounter Global Stats; styczeń 2022-listopad 2022)

  1. Google 95,9%
  2. bing 2,93%
  3. Yahoo! 0,66%
  4. DuckDuckGo 0,27%
  5. YANDEX 0,15%
  6. Inne 0,09%

Google – wyszukiwarka, która w polskiej wersji istnieje od 2002 roku. Stworzona przez amerykańską firmę Google LLC (wcześniej Google Inc.). Bezsprzecznie najpopularniejsza wyszukiwarka w naszym kraju (i nie tylko!).

logo Google

(źródło: Wikipedia)

Bing, a właściwie Microsoft Bing (wcześniej Windows Live Search i MSN Search). W polskiej wersji od 2009 roku. Wyszukiwarka Bing jest nazywana przez producenta silnikiem decyzyjnym, ponieważ pomaga w zdecydowaniu np. wyboru restauracji czy biletów lotniczych, a wszystko to dzięki wielu zaimplementowanym w wyszukiwarce funkcjom.

logo Microsoft Bing

(źródło: Wikipedia)

Yahoo! – amerykańska wyszukiwarka, która była dostępna w polskiej wersji wyłącznie w latach 2011-2013. Pomimo tego wyszukiwarka Yahoo! jest na trzecim miejscu pod względem użytkowania w Polsce.

logo Yahoo

(źródło: Wikipedia)

DuckDuckGo – wyszukiwarka uznawana za bezpieczną i chroniącą prywatność, dzięki czemu zyskuje popularność wśród użytkowników internetu. Wyszukiwarka DuckDuckGo zapewnia m.in. prywatne wyszukiwanie, blokowanie skryptów śledzących oraz wymuszenie szyfrowania stron.

logo duckduckgo

(źródło: DuckDuckGo.com)

Yandex – rosyjsko-holenderska wyszukiwarka stworzona przez firmę z siedzibą w Holandii. Pomimo tego, że wyszukiwarka internetowa Yandex nie została objęta sankcjami, to mówi się, że zaczęła odczuwać jej skutki i nie ma jak spłacić długów, więc będziemy obserwować, jak w następnych latach zmienia się jej udział na globalnym rynku wyszukiwarek internetowych.

ranking wyszukiwarek internetowych w Polsce 2022

(źródło: Wikipedia)

Oprócz tego, że Google jest chętnie używana (w Polsce i na świecie), a adres www.google.pl wpisywany ręcznie w pasek przeglądarki, to kolorowa kopalnia wiedzy i informacji, to dodatkowo często jest domyślną wyszukiwarką na wielu urządzeniach, np. w przeglądarce Google Chrome.

Ranking na najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe nie jest zarezerwowany wyłącznie do serwisów agregujących inne witryny, ale również dla tych, w których szukamy np. produktów, noclegów, innych osób, pracy. Przyjrzyjmy się zatem serwisom, które rzadko znajdują się w rankingach najbardziej popularnych wyszukiwarek, ale według nas nie można ich pomijać!

Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe w Polsce wśród serwisów e-commerce


Oprócz wyszukiwarek, w których po prostu szukamy innych witryn, warto stworzyć również ranking takich, w których dodatkowo można zrobić zakupy. Są to platformy marketplace, które odgrywają ogromną rolę na rynku wyszukiwarek internetowych. Szukamy tam zarówno nowych, jak i używanych przedmiotów, kupujemy prezenty dla bliskich, ubrania, buty, książki, meble, sprzęt elektroniczny, a nawet jedzenie!

Znajomość spontaniczna serwisów e-zakupów

Obok statystyk dotyczących łącznej liczby użytkowników korzystających z serwisów e-commerce bardzo ważne jest również to, jaka witryna przychodzi konsumentom do głowy w pierwszej kolejności. Według raportu E-commerce w Polsce 2022 są to:

ranking wyszukiwarek e-commerce Allegro OLX Zalando Amazon

(opracowane na podstawie E-commerce w Polsce 2022)

  1. Allegro 85%
  2. OLX 36%
  3. Zalando 19%
  4. Amazon 17%
  5. Aliexpress 15%
  6. Shoppee 11%
  7. Vinted 8%
  8. Ceneo 7%
  9. eBay 6%
  10. Empik 5%

Wymieniliśmy tylko pierwszą dziesiątkę serwisów z raportu.

Nic dziwnego, że serwis z charakterystycznym pomarańczowym logotypem piastuje pierwsze miejsce. W tym samym raporcie, ale już według badania Mediapanel z czerwca 2022 czytamy, że aż 21,6 mln polskich internautów odwiedza w ciągu miesiąca strony lub aplikacje Allegro.

znajomość spontaniczna wyszukiwarek e-commerce

(źródło: E-commerce w Polsce 2022)

Pozostałe popularne wyszukiwarki internetowe


Prezentujemy również inne wyszukiwarki, które nie zostały ujęte w wyżej wymienionych raportach i zestawieniach, ale nadal odgrywają istotną rolę w wirtualnej rzeczywistości.

  • YouTube – serwis umożliwiający wyszukiwanie filmów i klipów muzycznych.
  • Google Grafika – wyszukiwanie obrazów zarówno poprzez słowa kluczowe, jak i inne, wgrywane do wyszukiwarki obrazki.
  • Booking – wyszukiwanie noclegów.
  • LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok i inne media społecznościowe – wyszukiwanie osób + contentu po hasztagach lub znaku @.

A która wyszukiwarka internetowa jest Twoją ulubioną?


  • Masz swoją ulubioną wyszukiwarkę, bez której nie wyobrażasz sobie funkcjonowania w wirtualnej przestrzeni?
  • Stawiasz bardziej na wyszukiwarki informacyjne i edukacyjne, czy może częściej szukasz produktów lub usług?
  • A może Twoim głównym źródłem zainteresowań są social media i to, co można znaleźć właśnie tam?

Każdy z nas jest różny, ale łączy nas korzystanie właśnie z tych serwisów. A to jasno pokazuje, że nie musimy pozostawać wyłącznie w roli użytkowników internetu, ale stać się tymi, którzy na nim zarabiają! Mamy nadzieję, że ten ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce pokazał, że warto.

Pozycjonowanie stron internetowych to pierwszy krok do wykorzystania tego potencjału i dotarcia do milionów użytkowników korzystających zarówno z wyszukiwarki Google, jak i stron, które znajdują się w jej obrębie. Dołóż do tego serwisy społecznościowe, platformy sprzedażowe, kanał wideo, pamiętaj o content marketingu, a wyniki wyszukiwania będą wypełnione Twoją marką i stronami!

Zgłoś się do nas – specjalistów w marketingu internetowym! Nasza agencja SEO pomoże Ci wykorzystać potencjał najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych w Polsce i na świecie!

wyceń pozycjonowanie strony internetowej