Spis treści

Dlaczego warto pozycjonować filmy na YouTube?

Pozycjonowanie filmów na YouTube to doskonały sposób na promocję swojej firmy. Część potencjalnych klientów może nie trafić na firmowego bloga czy artykuł sponsorowany, a zauważyć film, w którym pojawi się wzmianka o danej marce. Co więcej, zgodnie z raportem Digital 2021, YouTube to obecnie jedna z platform z największą liczbą aktywnych użytkowników, których jest aż 2,291 miliona. W światowym rankingu, przed opisywaną witryną, znajduje się jedynie Facebook, z którego korzysta 2,740 miliona osób.

Jeśli zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów, powinieneś przemyśleć założenie kanału i pozycjonowanie filmów na YouTube. Tworząc różnego rodzaju instruktaże, można zachęcić do skorzystania ze swoich usług lub kupna produktów również osoby, które szukały w wyszukiwarce Google jedynie poradnika, jak coś zrobić.

Dobrze posłużyć się przykładem frazy „montaż ogrodzenia”. Jeśli stworzysz video przedstawiające, jak to robić, osoba, która wcześniej chciała wykonać czynność samodzielnie, po zobaczeniu specjalistów, zdecyduje się na kontakt z nimi i zlecenie im zrobienia płotu wokół posesji. Z kolei do zakupu określonych produktów skutecznie może zachęcić film przedstawiających ich wykorzystanie w praktyce.

Główne zalety pozycjonowania filmów na YouTube:

  • dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów,
  • zwiększenie wejść na stronę z serwisu YouTube,
  • zyskanie większej rozpoznawalności marki,
  • umocnienie pozycji marki jako eksperta, poprzez pokazywanie użytkownikom ciekawych i skutecznych rozwiązań w filmach,
  • zwiększenie zaufania do firmy w wyniku przedstawienia użytkownikom pracowników, a także procesu produkcji, pakowania czy wysyłki określonych produktów.

Określenie grupy docelowej filmów publikowanych na kanale YouTube

Po podjęciu decyzji o pozycjonowaniu filmu na YouTube należy zastanowić się nad tym, jakiej tematyki ma dotyczyć dane video. Kwestie poruszane w nagraniu powinny być natomiast dopasowane do grupy docelowej. Warto pamiętać o tym, że np. studenci będą szukać w serwisie zupełnie innych treści niż osoby o ugruntowanej pozycji zawodowej, a kobiety w ciąży zwrócą uwagę na filmiki, które prawdopodobnie nie zainteresują nastolatek. Przed rozpoczęciem tworzenia materiału ważne jest, aby zwrócić uwagę na to, co potencjalni widzowie wpisują w wyszukiwarkę Google tak, aby zwiększyć liczbę wyświetleń filmu w SERP.

Wybór tematyki publikowanych w serwisie YouTube filmów

Obecnie dla wielu użytkowników interesujące są materiały, w których mogą oni znaleźć instrukcję, jak coś zrobić. Jeśli masz w swojej ofercie garnki, patelnie oraz inne przybory kuchenne, stwórz np. video, w którym przedstawisz przepis na smaczne i proste danie. Wystarczy, że osoba gotująca zwróci uwagę na naczynia kuchenne, których używa, aby w prosty sposób zachęcić użytkownika do sprawdzenia oferty danej firmy.

Nad tworzeniem instrukcji powinny zastanowić się także marki, które chcą pozycjonować filmy na YouTube i oferują różnego rodzaju usługi. Jeśli dany fachowiec wzbudzi zaufanie i sympatię użytkownika, zwiększa się prawdopodobieństwo, że gdy dana osoba będzie potrzebować pomocy, zadzwoni właśnie do niego.

Jeśli w firmie pracują specjaliści, zaufanie do nich prawdopodobnie wzbudzi również tworzenie różnego rodzaju kursów i szkoleń, które pojawią się na kanale YouTube. Jeśli natomiast przedsiębiorstwo sprzedaje jakieś produkty, może zdecydować się na pozycjonowanie w serwisie filmów zawierających opinie na temat określonych rzeczy. Wielu użytkowników chętnie ogląda materiały z recenzjami i na ich podstawie często podejmuje swoje decyzje zakupowe.

O czym pamiętać podczas tworzenia filmów na YouTube?

Myśląc o pozycjonowaniu filmów na YouTube, należy pamiętać o tym, że użytkownicy chętnie obejrzą wyłącznie materiał wysokiej jakości. Jeśli chcesz zacząć kręcić video, zaopatrz się w odpowiedni sprzęt – aparat z funkcją nagrywania, kamerę lub ewentualnie smartfona. Potrzebny będzie również statyw, ponieważ w innym przypadku obraz może drgać. Warto też zadbać o odpowiednie oświetlenie.

Postaraj się pamiętać o tym, aby wiedzę na kanale firmy przekazywać w przystępny dla użytkownika sposób. Używanie i nietłumaczenie skomplikowanych nazw i zbyt szybkie lub za wolne mówienie mogą sprawić, że nawet po wejściu w filmik, potencjalny klient zrezygnuje z jego obejrzenia. Dobrze mieć też na uwadze, że na atrakcyjność nagrania wpływa także jego montaż. Nienaturalne przejścia czy nieprawidłowo podzielony materiał obniżają jakość video i sprawiają, że pozycjonowanie filmów na YouTube często nie przynosi oczekiwanych skutków.

Tworząc filmy na YouTube warto pamiętać o:

  • zakupie odpowiedniego sprzętu takiego jak aparat, kamera oraz statyw,
  • stworzeniu odpowiedniego tła do nakręcenia materiału,
  • zadbaniu o prawidłowe oświetlenie,
  • zatroszczeniu się o ciekawy i atrakcyjny dla użytkownika montaż.

Publikowanie filmów wysokiej jakości sprawi także, że firma zyska poparcie widzów i przychylne komentarze.

Jak dobrać słowa kluczowe do stworzonego filmu?

Jeśli chce się, aby pozycjonowanie filmu na YouTube przyniosło skutki, trzeba znaleźć słowa kluczowe pasujące do tematu poruszanego w opublikowanym na kanale filmie oraz branży, w jakiej działa firma. W wybraniu odpowiednich fraz pomóc mogą stworzone w tym celu plannery słów kluczowych. Przydatna będzie także analiza konkurencji na YouTube.

Jeśli video ma przedstawiać, jak prawidłowo dbać o długie włosy, trzeba sprawdzić słowa kluczowe użyte przez inne osoby publikujące materiały na ten temat na YouTube. Znalezienie odpowiednich fraz kluczowych jest podstawą skutecznego pozycjonowana filmów, ponieważ z nich powstają tagi. Co więcej, są one niezbędne podczas tworzenia opisów. Umiejętne wykorzystanie fraz kluczowych jest także konieczne, aby film mógł wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

Jak powinny wyglądać nazwy filmów zgodnie z YouTube SEO?

To, czy użytkownik postanowi wejść w dane video, w dużej mierze zależy od jego tytułu. Stworzenie odpowiedniej nazwy to istotny element pozycjonowania filmu na YouTube. Warto zawrzeć na jego początku główne słowo kluczowe. Co więcej, dobrze umieścić w tytule emoji, które będzie od razu kojarzyć się z treścią filmu. Zwiększy to prawdopodobieństwo, że nazwa przyciągnie uwagę potencjalnego klienta.

Użytkownicy szczególnie chętnie oglądają materiały o clickbaitowych tytułach, które sprawiają także, że dany materiał jest często udostępniany. Pozycjonując film na YouTube, trzeba także pamiętać o tym, że tytuł video powinien dać gwarancję, że w danym nagraniu użytkownik znajdzie odpowiedzi na swoje pytania. Istotne jest także to, żeby tytuł filmu na YouTube był unikatowy, ponieważ dzięki temu nie powstanie duplikat.

Przykładowe nazwy filmów, które można wykorzystać w serwisie YouTube:

  • 🏃 10 rad, jak zacząć biegać i się nie zniechęcić
  • Montaż ogrodzenia panelowego krok po kroku
  • Pozbądź się trądziku w kilka dni
  • 😺 Wybieramy drapak dla kota – na co zwrócić uwagę?

Miniaturka do filmu na YT

Pozycjonując film na YouTube, należy także zatroszczyć się o odpowiednią jego miniaturę. Jeśli obrazek wyświetlany obok tytułu będzie niewyraźny lub nieatrakcyjny, użytkownik prawdopodobnie w nie obejrzy nagrania. Dobrze, jeśli na miniaturce video znajdzie się zdjęcie wykonane podczas jego kręcenia. Warto także umieścić na nim logo firmy lub krótki chwytliwy napis. Trzeba przede wszystkim pamiętać, że miniaturka ma przyciągnąć uwagę użytkownika i wyróżnić dany film w serwisie YouTube na tle konkurencji.

Opis filmu na YouTube z wykorzystaniem słów kluczowych

Jeśli pozycjonowanie filmu na YouTube ma przynieść oczekiwane skutki, należy też zatroszczyć się o odpowiedni opis przygotowanego video, który powinien składać się co najmniej z 250 słów. Należy stworzyć go, uwzględniając wcześniej wybrane słowa kluczowe. W tekście powinno być ich około 4-5. Najlepiej, jeśli zostaną one użyte w pierwszych zdaniach opisu. Co więcej, warto umieścić w nim także spis treści. Dzięki niemu widzowie nie będą musieli denerwować się podczas szukania określonego fragmentu nagrania.

Opis filmu to również dobre miejsce na podanie linków do strony internetowej danej firmy oraz jej kont w innych serwisach. Dzięki temu użytkownik od razu po obejrzeniu video będzie mógł odwiedzić witrynę. Jeżeli w materiale autor powołuje się na badania, dobrze umieścić w tekście także odnośniki do nich. Można także zdecydować się na podanie linku do innego filmu lub playlisty, którą prawdopodobnie zainteresują się widzowie. Dobrze, jeśli na końcu opisu znajdą się tagi związane z treścią video. Tekst uatrakcyjnią również emoji oraz znaki ASCII.

Opis, tytuł oraz miniaturka powinny tworzyć spójną całość z opublikowanym na kanale materiałem. Dbając o wszystkie te aspekty, zwiększasz szansę na to, że pozycjonowanie filmu na YouTube przyniesie oczekiwane efekty, a dany materiał pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania w serwisie oraz w Google, dzięki czemu dotrze do niego większa liczba użytkowników.

Szukasz pomocy w pozycjonowaniu filmów na YouTube? Zgłoś się do agencji SEO, której warto powierzyć to zadanie!

wyceń pozycjonowanie filmów na YouTube

FAQ:

1. Dlaczego warto pozycjonować filmy na YouTube?

Pozycjonowanie na YouTube zazwyczaj pomaga w dotarciu do większej liczby odbiorców, a także w zyskaniu zaufania do marki oraz umocnieniu pozycji eksperta.

2. Na jakie aspekty zwrócić uwagę pozycjonując film na YT?

Istotna jest jakość samego materiału oraz wybrana nazwa, miniaturka, a także opis uwzględniający słowa kluczowe.

3. Jak wymyślić ciekawy tytuł filmu na YouTube?

Podczas tworzenia nazwy trzeba pamiętać, że powinna ona zawierać główne słowo kluczowe oraz informować, czego użytkownik dowie się podczas oglądania filmu. Warto również umieścić w niej emoji.