Planowanie i odkrywanie

Wyzwanie

Podczas 2-dniowych warsztatów zebraliśmy i uporządkowaliśmy najważniejsze wymagania:

  • dostarczenie kompleksowych informacji o pojazdach dostępnych w ofercie GCZ,
  • ułatwienie komunikacji z handlowcami odpowiedzialnymi za poszczególne samochody,
  • umożliwienie porównania samochodów dostępnych w różnych salonach GCZ w całej Polsce,
  • intuicyjna i przyjazna wyszukiwarka pojazdów, jednocześnie z możliwością zastosowania zaawansowanego systemu filtrowania,
  • łatwość obsługi strony i szybkość dostępu do najważniejszych informacji.

Intuicyjność

Podczas projektowania warstwy wizualnej strony postawiliśmy na intuicyjny system wyszukiwania i filtrowania samochodów, by proces ten był przejrzysty oraz zrozumiały dla każdego typu odbiorcy.

Informatywność

Podczas planowania mieliśmy na uwadze, że strona pojedynczego auta musi zawierać pełen zakres informacji istotnych dla klientów, a także w prosty sposób umożliwić dostęp do danych kontaktowych handlowców i salonów oferujących poszczególne auta.

Integracje

Za pomocą udostępnionego API pobieramy dane dotyczące pojazdów z zewnętrznego systemu naszego Partnera. System ten odpowiada także za przesyłanie niezbędnych danych do wyszukiwarki.

Rezultaty

Innowacyjny efekt

Zespół doświadczonych programistów sukcesywnie dostarczał zaplanowane na dane sprinty funkcjonalności. W efekcie kilkumiesięcznej, intensywnej pracy, powstał serwis, który od początku cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników.

Regularna komunikacja między Project Managerem a Product Ownerem po stronie naszego Partnera zaowocowały współpracą na najwyższym poziomie.

Już w trakcie powstawania serwisu pojawiały się nowe pomysły na dalsze funkcjonalności, które sukcesywnie, od kilku miesięcy, wdrażamy na samochodyuzywane.pl oraz w inne powiązane obszary funkcjonowania Grupy Cichy-Zasada.

Rezultaty

Zakres prac

SERVICE DESIGN

Zrozumienie celu biznesowego naszego Partnera pozwoliło nam na zaproponowanie najbardziej optymalnych rozwiązań.

UX/UI DESIGN

W trakcie projektowana interfejsu graficznego postawiliśmy na intuicyjny system obsługi strony, z zachowaniem wszelkich standardów UX oraz z odpowiednim przedstawieniem warstwy estetycznej, zgodnej z koncepcją naszego Partnera.

DEVELOPMENT

Do zbudowania systemu wykorzystaliśmy technologię Headless CMS, która pozwala na odseparowanie warstwy backendu i frontendu. Do zarządzania treściami został wykorzystany CMS WordPress, natomiast do warstwy frontendowej biblioteka React.js (Next.js).

FLOW

Story mapping

Podczas warsztatów, wspólnie z naszym Partnerem, szczegółowo rozpisaliśmy na tablicy wszystkie wymagania, by następnie uporządkować cały proces i ustalić, które funkcjonalności są najbardziej kluczowe i muszą zostać umieszczone w MVP. Dzięki zrozumieniu potrzeb naszego Partnera moglibyśmy profesjonalnie doradzać optymalne rozwiązania.

Responywność

Strona samochodyuzywane.pl w pełni dostosowuje się do rozdzielczości ekranu urządzenia, począwszy od monitorów o dużych rozdzielczościach, przez laptopy, tablety, na smartfonach kończąc. Wszystko to z zachowaniem dostępnych funkcjonalności, niezależnie od rozmiaru urządzenia.

Web Design

Homepage

samochodyuzywane

WYSZUKIWARKA

Wyszukiwarka to kluczowy element serwisu - przede wszystkim musiała być intuicyjna. Naszemu Partnerowi zależało także, by działała dynamicznie. Jednocześnie musiała być na tyle rozbudowana, by umożliwić użytkownikom odpowiednie wylistowanie dokładnych parametrów samochodów, którymi są zainteresowani. W efekcie na stronie głównej widzimy tylko zajawkę wyszukiwarki z kilkoma najpopularniejszymi filtrami, natomiast na podstronie „Znajdź samochód” zaprezentowany jest pełen wachlarz jej możliwości.

INTEGRACJE

Poza integracją za pomocą API z zewnętrznym systemem, w celu pobierania informacji o pojazdach dostępnych w ofercie naszego Partnera, zintegrowaliśmy również system formularzy kontaktowych. Dzięki tej integracji leady złożone z poziomu strony samochodyuzywane.pl kierowane są do osób odpowiedzialnych za ich obsługę w wewnętrznym systemie naszego Partnera.

WEB DESIGN

Desktop

Przedstawienie oferty

Kluczowe było optymalne przedstawienie wszystkich niezbędnych informacji na widoku pojedynczego pojazdu - w tym celu powstał indywidualny design dla wersji desktop oraz mobile.

Wygrana grupy cichy-zasada

Podczas 13. Kongresu Dealerów w Łodzi nasz Partner wygrał w kategorii dealera aut używanych. Miesięcznik Dealer napisał: „(...) Pod koniec 2021 r. dealer uruchomił własną, autorską internetową platformę samochodyużywane.pl, która służy zarówno do sprzedaży, jak i odkupu aut. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań portal wyróżnia się dużą funkcjonalnością oraz sposobem prezentacji samochodów (...).”

KUP KURS

Znajdź samochód, który spełnia wszystkie Twoje wymagania

Rozbudowane możliwości filtrowania oraz sortowania asortymentu pozwalają na wylistowanie aut spełniających różne potrzeby użytkowników.

Na liście wyników wyszukiwania najbardziej kluczowe parametry pojazdów zostały przedstawione w intuicyjnej i czytelnej dla użytkowników formie. Dodatkowe elementy umożliwiające dodanie pojazdu do Garażu czy ukrycie pojazdu na liście wyszukiwania, wyświetlane są w subtelnej i nienachalnej formie.

WAŻNE INFORMACJE

Dodaj samochody do swojego wirtualnego garażu

Dzięki funkcjonalności „Mój Garaż” użytkownicy mogą porównać parametry techniczne, wyposażenie oraz cenę wybranych 6 pojazdów. Niezależnie od tego, w których salonach znajdują się poszczególne pojazdy, użytkownicy mogą złożyć zapytanie o całość swojego Garażu i uzyskać wsparcie Opiekuna z jednego z salonów, w których mieszczą się wybrane auta. Dodatkowo mogą otrzymać na swój adres e-mail pełne podsumowanie w formie czytelnego pliku PDF.

Umów wizytę w salonie, zamów kontakt lub zadaj pytanie

W ramach samochodyuzywane.pl funkcjonuje kilka rozbudowanych formularzy kontaktowych. Są to:

  • Formularz „Sprzedaj samochód” umożliwiający przekazanie informacji o samochodzie, który użytkownik chce sprzedać lub pozostawić w rozliczeniu, z możliwością dodania zdjęć pojazdu oraz indywidualnego opisu auta.
  • Formularz „Zamówienia kontaktu” lub spotkania w salonie, zawierający kalendarz z możliwością wskazania preferowanej godziny i daty kontaktu lub spotkania, możliwy do uruchomienia z poziomu podstrony pojedynczego pojazdu.
  • Formularz „Zadaj pytanie” umożliwiający zadanie pytania z widoku pojedynczego, prezentowanego w serwisie, pojazdu.
Prostota i intuicja

Podczas całego procesu tworzenia strony szczególny nacisk stawialiśmy na kwestie związane z UX: łatwość obsługi strony, intuicyjna i przyjazna wyszukiwarka, czy zaawansowany i jednocześnie czytelny system filtrowania, natomiast niezwykle ważny był jeszcze dostęp do kluczowych informacji związanych z samochodyuzywane.pl. W tym celu m.in.:

  • powstały strony dotyczące poszczególnych salonów z danymi kontaktowymi oraz wskazówkami dojazdu,
  • użytkownik może poznać szczegóły programów partnerskich naszego Partnera: Das WeltAuto oraz Audi Select: plus
  • przedstawiona została rozbudowana oferta finansowania z podziałem na klienta prywatnego i biznesowego, z opisem każdej z usług oraz z graficznym przedstawieniem procesu zakończenia umowy.

Kluczem było zrozumienie celu biznesowego naszego Partnera, a także specyfiki jego branży. Podczas warsztatów określiliśmy, które elementy serwisy będą najważniejsze i wokół nich budowaliśmy powiązane funkcjonalności. Postawiliśmy na odważny design, dzięki któremu brand samochodyuzywane.pl jest coraz bardziej rozpoznawalny w sieci. Wraz z bardzo zaangażowanym we współpracę Product Ownerem po stronie naszego Partnera - Piotrem, nie zwalniamy tempa i sukcesywnie dostarczamy kolejne funkcjonalności czy powiązane z samochodyuzywane.pl wewnętrzne aplikacje dla naszego Partnera. Jest tu ogromny potencjał do rozwoju i cieszę się, że mogę być członkiem zespołu odpowiedzialnego za ten produkt.

ANIA Project Manager

Samochodyużywane.pl to projekt, który miałem okazję rozwijać od podstaw do wdrożenia, a obecnie biorę udział w rozwoju aplikacji. Pierwsze zapoznanie się ze specyfikacją projektu dało mi do zrozumienia, że naszym zadaniem będzie stworzenie aplikacji, która wyróżnia się na tle konkurencji. Udało nam się to osiągnąć dzięki doborowi nowoczesnych technologii połączonych z innowacyjnym projektem graficznym. Serwis jest nieustannie rozwijany, a technologie, na których opiera się serwis, pozwalają na szybkie i skuteczne rozszerzenia funkcji. Potencjał na dalszy rozwój projektu jest ogromny. Cieszę się, że mogę brać w nim udział.

MATEUSZ Front-end Developer

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.