Spis treści
- Jak powstało #BezPrezentówDlaKlientów?
- W 2024 nie pozostajemy obojętni
- Słowem o organizacjach
- To nasza wspólna akcja
- Wyniki głosowania
- Pomaganie jest dobre – nie tylko od święta
- Zróbmy to ponownie
Jak powstało #BezPrezentówDlaKlientów?
Co roku o tej porze w biurach piętrzą się paczki ze słodyczami, kalendarzami, herbatami… Gest ma znaczenie, jednak prezenty dla partnerów wysyła się już niemal mechanicznie. Przez lata braliśmy w tym udział, aż coś nas tknęło. Zapragnęliśmy wydać środki na coś ważniejszego niż uprzejmości. Na wsparcie tych, którzy każdego dnia zmagają się z wyzwaniami życia codziennego. Tych, którzy naprawdę tego potrzebują!
Dlatego w 2023 roku po raz pierwszy przeznaczyliśmy nasz budżet prezentowy dla partnerów na rzecz fundacji wspierającej dzieci i rodziny. Klientom złożyliśmy życzenia i poinformowaliśmy ich o akcji. Ku naszej uciesze, wielu odebrało to z ogromną radością, a część włączyła się do akcji.
Bez prezentów dla klientów wprowadziło mnóstwo ciepła do naszych serc i rozgrzało całe biuro, do fundamentów. Już wtedy wiedzieliśmy, że będzie to nasza – mamy nadzieję, że niemała – tradycja.
I tak właśnie się stało!
W 2024 nie pozostajemy obojętni
Idea jest prosta: środki, które normalnie przeznaczylibyśmy na prezenty dla firm, ofiarowaliśmy organizacjom działającym na rzecz społeczności i zwierząt. W ten sposób symboliczne drobiazgi zmieniliśmy w konkretne wsparcie. Nasi klienci i partnerzy, zamiast kolejnego notatnika, otrzymali coś nie do wyceny: udział w szerzeniu dobra i pomocy innym.
Słowem o organizacjach
W tym roku nie potrafiliśmy jednak wybrać tylko jednej organizacji. Wiedzieliśmy, że chcemy wesprzeć lokalne inicjatywy – które znamy i szanujemy. Każda z nich wyróżnia się unikalną misją, wobec której nie mogliśmy przejść obojętnie.
- Centrum Wspierania Rodzin „Swoboda”
Prowadzi placówki opiekuńczo-wychowawcze dla dzieci. Pomaga rodzinom zastępczym oraz ocenia sytuację dzieci w pieczy. Wspiera także rodziny biologiczne, które zmagają się z kryzysami – ekonomicznymi, wychowawczymi, społecznymi. Prowadzi bezpłatną diagnostykę FASD oraz zapewnia zdiagnozowanym dzieciom profesjonalne wsparcie psychologów, psychoterapeutów, neurologów i innych specjalistów. - Fundacja Na Ratunek Bezdomniakom
Pochyla się nad losem bezdomnych kotów. Zebrane środki pozwalają na zapewnienie im schronienia, leczenia i opieki. Fundacja poszukuje także odpowiedzialnych domów, a w efekcie zwiększa szanse na znalezienie kochających właścicieli. To realna troska o koty porzucone i skrzywdzone, które bez pomocy skazane byłyby na chłód i głód. - Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobami Nowotworowymi w Poznaniu
Prowadzi działania na rzecz dzieci w jednej z najtrudniejszych życiowych sytuacji – zmagających się z nowotworem. Fundacja wspiera rodziny finansowo, organizuje zajęcia, wycieczki i wyjazdy rehabilitacyjne. Modernizuje oddziały, edukuje na temat profilaktyki chorób nowotworowych u dzieci i młodzieży oraz przygotowuje placówki edukacyjne w zakresie właściwej opieki nad uczniami z diagnozą nowotworową. - Poznańskie Towarzystwo „Amazonki”
Skupia kobiety, które przeszły przez doświadczenie nowotworu piersi. Organizacja oferuje zajęcia rehabilitacyjne, wyjazdy, zawody sportowe i rekreacyjne, szkolenia, a przede wszystkim tworzy wspólnotę, w której powrót do zdrowia i pełni życia staje się łatwiejszy. Stowarzyszenie prowadzi dyżury „Onkologicznego Telefonu Zaufania”. Dodatkowe środki przekładają się na jeszcze lepsze programy rehabilitacyjne i edukacyjne.
To nasza wspólna akcja
Wybraliśmy organizacje, ale trudno było nam zadecydować o podziale środków. Dlatego postanowiliśmy, że to Wy – nasi odbiorcy, a przede wszystkim klienci i partnerzy, bez których tej akcji by nie było – możecie nam w tym pomóc. Wszystkim odwiedzającym stronę https://www.empressia.pl/bez-prezentow-dla-klientow umożliwiliśmy oddanie głosu na jedną z czterech organizacji, a fundusze rozdzieliliśmy procentowo – proporcjonalnie do liczby uzyskanych głosów.
Chcieliśmy, by akcja poszła w świat – aby jak najwięcej z Was się o niej dowiedziało i do nas dołączyło! Publikowaliśmy posty i filmy, a do partnerów wysyłaliśmy cyfrowe kartki. Jesteśmy wdzięczni za zainteresowanie, jak i wszelkie udostępnienia!
Wasze zaangażowanie zrobiło na nas piorunujące wrażenie. Akcja trwała do 18 grudnia, a w głosowaniu oddano łącznie aż 866 głosów. Cieszymy się, że chcecie nieść dobrą zmianę razem z nami!
Wyniki głosowania
Nasz tegoroczny budżet na prezenty dla partnerów wynosił 4000 zł. Głosowanie zakończyło się z następującym podziałem:
- Centrum Wspierania Rodzin „Swoboda”: 21% – 840 zł
- Fundacja Na Ratunek Bezdomniakom: 26% – 1040 zł
- Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobami Nowotworowymi: 36% – 1440 zł
- Poznańskie Towarzystwo „Amazonki”: 17% – 680 zł
Te kwoty mogą wydawać się niewielkie w skali ogromnych środków, jakimi często dysponują korporacje. Jednak każda z nich przekłada się na autentyczną zmianę. Za 840 zł można zorganizować kilka sesji z psychoterapeutą dziecięcym, za 1040 zł opłacić leki dla kilku bezdomnych zwierząt, za 1440 zł sfinansować ważną część procesu leczenia lub rehabilitacji chorego dziecka, a 680 zł umożliwi „Amazonkom” jeszcze lepsze wsparcie kobiet po trudnych doświadczeniach.
W tej akcji firmy mogą pomagać, nawet jeśli nie mają na to odrębnego budżetu. Wcale nie chodzi o duże kwoty. Liczy się pomoc, a kiedy słowo o niej się szerzy i kiedy ofiaruje ją wielu – stanie się ogromną siłą. Dlatego zróbmy to razem! W kolejnym roku dołącz do naszej akcji – poinformuj o niej swoich partnerów i dołóż swoją cegiełkę. Stwórzmy razem lawinę i wspólnie odmieńmy święta wielu!
Pomaganie jest dobre – nie tylko od święta
Chcemy pokazać, że możliwość pomagania jest nawet tam, gdzie pozornie jej nie widać. Uważamy, że Bez prezentów dla klientów to fantastyczny sposób na tak zwane „coś z niczego”. Szczególnie jeśli zrobimy to wszyscy razem.
Jeśli wiesz, że masz możliwość pomagania – i chcesz to robić – z całego serca zachęcamy. Wspieranie działań charytatywnych potrafi zmienić na lepsze – czyjś dzień, miesiąc, a nawet życie. Dlatego zachęcamy do wpłacania datków na wybrane cele, nawet jeśli na naszą akcję jesteś już „spóźniony(-a)” – również z odrębnie przeznaczonego na to budżetu, jeśli go posiadasz, niezależnie od jego wysokości.
Zróbmy to ponownie
Jeszcze raz – dziękujemy!
- Tym, którzy dołączyli do akcji
- Tym, którzy głosowali
- Tym, którzy kliknęli „share” albo nawet „like” lub skomentowali: „fajnie!”
Bo każdy z Was przyczynił się do zasięgów naszej akcji. Zróbmy to ponownie w przyszłym roku. Nie zapomnij dołączyć… albo napisać, że „fajnie”. :)